W dniach 12-13 marca br. w Warszawie odbyło się szkolenie pt. „Skuteczny marketing, promocja i handel na rynku niemieckim i chińskim”, drugie z serii trzech szkoleń marketingowo-rynkowych, organizowanych przez Agencję Rynku Rolnego w ramach Branżowego Programu Promocji branży polskich specjalności żywnościowych.
W szkoleniu uczestniczyło 25 przedstawicieli polskich przedsiębiorców sektora spożywczego, zainteresowanych pogłębieniem swojej wiedzy z zakresu strategii marketingowych, promocji i handlu na rynkach Chin i Niemiec.
Zakres szkolenia obejmował tematykę działań marketingowych, promocyjnych i komunikacyjnych. Oprócz wiedzy teoretycznej uczestnikom przekazano także informacje praktyczne z zakresu eksportu polskich produktów spożywczych do Chin i Niemiec.
Pierwszego dnia wykłady poprowadzili specjaliści z firmy BBDO, cenionej i rozpoznawalnej agencji reklamowej oraz wysokiej klasy ekspert ds. rynku chińskiego m.in. wykładowca Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu oraz Prezes Centrum Studiów Polska Azja.
Drugiego dnia wiedzę z zakresu oceny jakości handlowej artykułów rolno – spożywczych, aktualnych wymagań weterynaryjnych w celu uzyskania uprawnień eksportowych do Chińskiej Republiki Ludowej przekazywali odpowiednio eksperci z Głównego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych oraz Głównego Inspektoratu Weterynarii.
Na zakończenie szkolenia przeprowadzone zostało interaktywne seminarium dotyczące praktycznego wprowadzenia najważniejszych elementów mechanizmów ochronnych i funkcjonowania rynku niemieckiego, ze wskazaniem i krótką analizą przykładowych dróg dostępu do ww. rynku dla polskich producentów.
Wykład prowadził inicjator i założyciel Polsko – Niemieckiego Centrum Informacyjno – Handlowego w Niemczech.
Szkolenie zakończyło się wręczeniem uczestnikom certyfikatu ukończenia szkolenia.
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w szkoleniu, za ciekawe dyskusje oraz za pozytywną ocenę drugiej edycji naszego szkolenia.
Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w kolejnej edycji szkolenia, która jest zaplanowana na pierwszy kwartał 2014 roku i będzie poświęcona rynkom Ukrainy oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/