POLSKA MARKA ROŚNIE W SIŁĘ #POLSKA MOC #POLSKA OPOWIEŚĆ
Ursus, największy polski producent ciągników i maszyn rolniczych, zainicjował nowy projekt, który ma na celu zintegrowanie społeczności wokół wspólnych doświadczeń kilku pokoleń polskich rolników. ,,Polska Opowieść” to inicjatywa mająca na celu zjednoczenie ludzi, dla których sprzęt marki Ursus stanowi nie tylko narzędzie pracy, ale także ważną część codziennego życia. O tym jak istotny jest sprzęt Ursusa dla polskich rolników świadczą ostatnie wyniki sprzedażowe spółki.
– Ursus to ponad 120 lat rozwoju mechanizacji krajowego rolnictwa, zbierania doświadczeń i podtrzymywania przemysłowych tradycji w oparciu o rodzimy kapitał. To najstarsza polska marka, która stała się partnerem polskich rolników. Z naszych maszyn korzystają kolejne już pokolenia Polaków – mówi Karol Zarajczyk, prezes spółki Ursus SA.
– Mało kto wie, że z 1,5 mln wszystkich ciągników użytkowanych obecnie w Polsce połowa to ciągniki marki Ursus. Ciągniki serii C to legenda polskiej wsi, rodzinny ciągnik od pokoleń. To pokazuje możliwości rozwoju firmy w Polsce – dodaje.
URSUS – NIEODŁĄCZNY ELEMENT POLSKIEGO ROLNICTWA
Nowa inicjatywa spółki, kampania o nazwie ,,Polska Opowieść”, to projekt fotograficzno-filmowy, mający na celu udokumentowanie doświadczeń kliku pokoleń polskich rolników, których w codziennej pracy łączą ciągniki i maszyny Ursusa. Bohaterami projektu są osoby, dla których sprzęt rolniczy spółki to nie tylko narzędzie pracy, ale także ważna część codziennego życia. Opowiadają o swojej pracy, wrażeniach i najważniejszych wspomnieniach związanych z wykonywanymi przy pomocy maszyn Ursusa czynnościami.
SPRZEDAŻ POTWIERDZA ZAUFANIE DO MARKI
Ciągniki Ursusa są dostosowane technologicznie i cenowo do oczekiwań polskich rolników. Dodatkowym atutem są niskie koszty obsługi serwisowej. Co więcej, Ursus wprowadza atrakcyjne oferty kredytowe dla rolników na zakup nowych maszyn. Ogromne zaufanie do marki potwierdzają ostatnie wyniki sprzedażowe. Od początku 2016 r. Ursus jako jedyny pokazał skokowe wzrosty sprzedaży nowych maszyn w kraju. Tylko w grudniu zarejestrowano aż 361 maszyn spółki.
Rekordy popularności wśród polskich rolników biją flagowe produkty spółki – ciągniki z legendarnej serii ,,C”. Ciągnik C-380 był najchętniej kupowanym wśród polskich rolników w 2016 r.
– Dane dotyczące rejestracji nowych ciągników w 2016 r. potwierdzają, że maszyny Ursusa cieszą się ogromnym zaufaniem wśród polskich rolników, z miesiąca na miesiąc decyduje się na nie coraz więcej osób. Wielu z nich darzy je ogromnym sentymentem, ponieważ w ich rodzinach te maszyny wybierano od pokoleń. Właśnie dlatego chcemy udokumentować doświadczenia polskich rolników związane z naszymi maszynami – mówi Karol Zarajczyk, prezes spółki Ursus.
6 lutego ruszyła oficjalna witryna internetowa, na której każdy kto chciałaby podzielić się swoją historią może w prosty sposób dołączyć do projektu. Wystarczy, że skorzysta z formularza znajdującego się na stronie www.polskaopowiesc.pl.
Informacje o spółce:
Ursus SA to największy polski producent ciągników i maszyn rolniczych oraz lider segmentu elektromobilności z marką o ponad 120-letniej tradycji mechanizacji polskiego rolnictwa. Spółka oferuje szeroką gamę pojazdów, maszyn i urządzeń wytwarzanych dla potrzeb rolnictwa w kraju i na świecie. Produkty Ursusa odpowiadają oczekiwaniom i potrzebom wszystkich pokoleń rolników, łącząc tradycję polskiej motoryzacji z nowoczesnością i światową jakością. Równolegle spółka z sukcesem rozwija segment transportu miejskiego oferując ok. 10 modeli autobusów i trolejbusów miejskich, w tym autobusy elektryczne i hybrydowe. W br. spółka wygrała dwa przetargi na dostarczenie środków transportu miejskiego do Torunia i Warszawy. W ramach podpisanych umów spółka dostarczy 15 autobusów, z możliwością dodatkowego zwiększenia zamówienia o kolejnych 5 autobusów.
Spółka posiada obecnie trzy zakłady produkcyjne: w Dobrym Mieście, w Opalenicy i największy w Lublinie, gdzie zatrudnia łącznie około 800 osób. Ursus produkuje rocznie ok. 1,5 tysiąca ciągników i kilka tysięcy maszyn rolniczych sprzedawanych w Polsce i na świecie.
Grupa należy do kluczowych inwestorów regionu lubelskiego, gdzie rozwija swoje zaplecze produkcyjne i laboratorium badawczo-rozwojowe. Ursus R&D współpracuje z inżynierami z Politechniki Lubelskiej oraz z Wojskową Akademią Techniczną w Warszawie przy opracowywaniu nowatorskich rozwiązań technologicznych. Zarząd chce wykorzystać ponad 120-letnią tradycję marki oraz potencjał polskich inżynierów i konstruktorów do stworzenia w Lublinie nowoczesnego centrum badawczo-produkcyjnego.
Produkty Ursusa docierają do tysięcy klientów w kraju i na świecie, w tym do Czech, Belgii, Holandii czy Pakistanu. Z 1,5 mln ciągników wykorzystywanych obecnie w Polsce, prawie połowa, tj. ok. 700 tys. to ciągniki marki Ursus. W ostatnich latach Ursus należy również do czołówki polskich eksporterów do Afryki. W 2013 r. – w ramach umowy pomiędzy rządem polskim a etiopskim – Grupa zawarła umowę ze spółką METEC (Etiopia) na dostawę 3 tysięcy ciągników, wyposażenie centrów serwisowych, dostawę części zamiennych do ciągników oraz szkolenia. 26 sierpnia 2015 r. Ursus podpisał kolejny kontrakt na dostawę ciągników, przyczep i części zamiennych do transportu trzciny cukrowej z firmą Ethiopian Sugar Corporation (ESC). Umowę na łączną kwotę 30,7 mln USD powiększono zamówienie dodatkowych 27 ciągników i 54 przyczep o łącznej wartości 5 mln USD. Zlecenie zostało zrealizowane do końca III kw. 2016 r. Umowa z ESC to już drugi afrykański kontrakt dla Ursusa, efekt wygranego przetargu, w którym oferta techniczna i finansowa Ursusa uzyskała najwyższą ocenę. Z kolei w październiku 2015 r. Ursus zawarł kontrakt w Tanzanii na dostawę 2400 ciągników, oprzyrządowania i części zamiennych, a także wyposażenie hali montażowej i serwisu na kwotę 55 mln USD. Pierwsze wysyłki w ramach kontraktu zostały zrealizowane w III kw. 2016 r. Kolejne wysyłki będą sukcesywnie realizowane w kolejnych okresach, co będzie miało niewątpliwie pozytywny wpływ na wyniki finansowe Spółki.