Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi informuje, że został uruchomiony nabór na nową, XII kadencję Rady Ubezpieczenia Społecznego Rolników, na lata 2023–2025. Nabór trwa do 3 lutego br.
O Radzie Rolników
Rada Ubezpieczenia Społecznego Rolników (zwana dalej „Radą Rolników”) składa się z 25 członków. Reprezentuje interesy ogółu ubezpieczonych i świadczeniobiorców dotyczące ubezpieczenia i działalności Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS).
Tryb naboru
Radę Rolników powołuje na 3-letnią kadencję Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi spośród kandydatów zgłoszonych przez społeczno-zawodowe organizacje rolników i związki zawodowe rolników indywidualnych o ogólnokrajowym zakresie działania oraz Krajową Radę Izb Rolniczych.
W chwili rozpoczęcia kadencji Rady Rolników co najmniej 15 jej członków powinno podlegać ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie, a co najmniej 5 członków powinno pobierać emeryturę lub rentę rolniczą.
Termin
Termin zgłaszania kandydatów do Rady Rolników upływa 3 lutego 2023 r.
Co powinno zawierać zgłoszenie?
Zgłoszenie kierowane do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi powinno zawierać następujące dane o kandydacie:
- imię, nazwisko, adres zamieszkania i numer telefonu;
- informację o podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników lub posiadaniu prawa do emerytury lub renty rolniczej;
- informacje o wykształceniu i kwalifikacjach zawodowych.
Jeżeli kandydat na członka Rady Rolników podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników, w zgłoszeniu należy podać jednostkę organizacyjną KRUS, w której jest ubezpieczony.
Natomiast jeśli kandydat posiada ustalone prawo do emerytury lub renty rolniczej, w zgłoszeniu należy podać jednostkę organizacyjną KRUS, która wypłaca świadczenie.
Do zgłoszenia należy dołączyć oświadczenie, zawierające zgodę każdego kandydata na kandydowanie na członka Rady Rolników.
Szczegóły: https://www.krus.gov.pl/bip/rada-rolnikow/komunikaty-prezesa-kasy-rolniczego-ubezpieczenia-spolecznego/.