Jeszcze tylko do końca września trwa specjalna oferta dla chcących wziąć udział w II edycji targów WorldFood Warsaw – informuje Agnieszka Szpaderska, manager Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw
1. Pierwsza edycja WorldFood Warsaw za nami. Jak Pani ocenia ten debiut?
W kwietniu tego roku po raz pierwszy branża rolno-spożywcza spotkała się w Warszawie. Ten debiut można uznać za udany pod wieloma względami. Jednym z nich był fakt, iż w targach wzięło udział prawie 100 wystawców i odwiedziło je ponad 3 tys. profesjonalnych zwiedzających z całego świata. Nawiązaliśmy współpracę z ważnymi dla branży instytucjami i organizacjami, tj. Agencja Rynku Rolnego czy Związek Sadowników RP. O prestiżu świadczy również to, iż uroczystego otwarcia targów dokonała wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi Zofia Szalczyk i zastępca prezesa ARR Lucjan Zwolak.
Targi cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony mediów. Dziennikarze uczestniczyli w dyskusjach, panelach tematycznych, zwiedzali stoiska i przekazywali informacje o inicjatywie szerokiej gamie odbiorców.
2. WorldFood Warsaw to targi skierowane do profesjonalistów. Czy biznesowy charakter zdobył uznanie wystawców?
WorldFood Warsaw, podobnie jak inne targi organizowane przez Lentewenc, to wydarzenie bussines to bussines skierowane do producentów, dystrybutorów, eksporterów żywności, przedstawicieli sieci handlowych i firm obsługujących ten sektor. Nastawiamy się na to, aby targowy program odpowiadał na bieżące zapotrzebowanie informacyjne, był inspiracją dla przedsiębiorców.
Aż 78% wystawców jest zadowolonych z organizacji targów, a 40% z nich już podczas pierwszej edycji zadeklarowało chęć udziału w kolejnych.
O biznesowym charakterze świadczy fakt, iż ponad połowę zwiedzających stanowili właściciele i kadra zarządzająca firm. Spośród wielu rozmów aż 78% to według wystawców kontakty znaczące biznesowo.
Mogę powołać się na konkretny przykład. Zdobywcą Złotego Medalu WorldFood Warsaw została firma Stewiarnia, której właścicielka poinformowała nas o nawiązaniu kontaktu z siecią ponad 50 sklepów z Polski wschodniej. Co więcej, toczą się właśnie negocjacje warunków współpracy z siecią supermarketów.
3. Czym zaskoczy nas II edycja targów WorldFood Warsaw?
W dniach 14-16 kwietnia 2015 roku w Warszawie na pewno spotka się jeszcze więcej polskich i zagranicznych firm z branży rolno-spożywczej. Już dziś obserwujemy znaczące zainteresowanie, m.in. wśród przedstawicieli sektora mleczarskiego czy mięsnego.
Do współpracy zaangażowaliśmy szereg instytucji i organizacji, które będą dla nas wsparciem merytorycznym. Nowości pojawią się w programie, który w dużej mierze będzie skupiał się na dywersyfikacji rynków zbytu, rynku afrykańskim oraz nowoczesnych technologiach. Stale otrzymujemy także deklaracje udziału w targach od sieci handlowych. Nasi wystawcy będą mogli w specjalnie wyznaczonym miejscu odbyć szereg biznesowych rozmów.
4. Kilka słów dla producentów na zachętę do udziału w II edycji targów…
WorldFood Warsaw to targi międzynarodowe, które umożliwiają zdobycie nowych partnerów, zarówno krajowych jak i zagranicznych A w dzisiejszej trudnej sytuacji dywersyfikacja i poszukiwanie nowych rynków zbytu ma ogromne znaczenie. Polski sektor rolno-spożywczy ma duży potencjał, który stale jest rozwijany. Oferujemy wystawcom platformę do dyskusji, nawiązywania współpracy, promocji, poszerzania wiedzy czy wymiany doświadczeń.
Tylko ten, który stale się rozwija ma szansę na sukces. My również nie spoczywamy na laurach i stale się uczymy i zmieniamy.