Zakończyła się kolejna – piąta już w historii – edycja Międzynarodowych Targów Mechanizacji Rolnictwa POLAGRA-PREMIERY, która przeszła do historii jako ta najbardziej ekscytująca, pełna zaskakujących nowości i prawdopodobnie przełomowa. Dlaczego na długo pozostanie w pamięci uczestników?
Cztery targowe dni, 41 683 zwiedzających, 360 wystawców reprezentujących aż 400 marek, 198 akredytowanych przedstawicieli mediów i łącznie 50 000 mkw. zagospodarowanej powierzchni – tak najkrócej można byłoby podsumować zakończoną w niedzielę 2 lutego 2014 roku piątą edycję Międzynarodowych Targów Mechanizacji Rolnictwa POLAGRA-PREMIERY. - Od czwartku, 30 stycznia tereny Międzynarodowych Targów Poznańskich stały się stolicą branży rolniczej – mówi Jakub Patelka, dyrektor projektu. - Skupiły tym samym czołowych producentów i dystrybutorów, ale również przedsiębiorstwa rolnicze oraz właścicieli rodzinnych gospodarstw, których łączy m.in. fascynacja najnowszymi rozwiązaniami technicznymi – dodał.
Co zafascynowało zwiedzających?
- Niebywałym sukcesem tegorocznych Targów POLAGRA-PREMIERY było zgromadzenie grona blisko 42 000 zwiedzających, którzy mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych w północnej i wschodniej części kraju, postanowili razem z nami wziąć udział w organizowanym co dwa lata święcie branży rolniczej – wyjaśnia Katarzyna Skonieczna z działu obsługi zwiedzających MTP. – A co najbardziej ich zafascynowało? Z całą pewnością ekspozycje wystawców, bez zaangażowania których trudno byłoby mówić o sukcesie wydarzenia – podkreśla.
Targowi goście mieli szansę wziąć udział w wyjątkowo licznych wydarzeniach towarzyszących, wśród których znalazły się m.in. szkolenia, warsztaty oraz konferencje, takie jak „Bioenergia w Rolnictwie”, „Rewolucja genomowi w Selekcji Bydła Mlecznego”, „X Forum Rzepakowe”, „Konferencja Hodowlana Ambasady Norwegii” czy „Wspólna Polityka Rolna 2014-2020”.
Organizatorzy zadbali również o wszystkich tych, którzy na Targach Polagra-Premiery 2014 pojawili się w roli osób towarzyszących. Dla dzieci przygotowano bowiem Junior Club. Z kolei kobiety miały szansę wziąć udział w metamorfozach zorganizowanych w ramach strefy Nowoczesna Gospodyni.
O tym trzeba wspomnieć
O skali wydarzenia oraz jego randze świadczyć może liczba akredytowanych dziennikarzy, których w tym roku było aż 198, a ich zainteresowanie konferencją prasową Stanisława Kalemby, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Andrzeja Byrta, prezesa zarządy Międzynarodowych Targów Poznańskich pozytywnie zaskoczyło organizatorów.
Warto dodać, że Targi Polagra-Premiery to wyjątkowy czas dla wystawców, którzy co dwa lata stają na wysokości zadania, prezentując najnowszą ofertę, kreując jednocześnie trendy. Wśród kilkuset nowości produktowych aż 30 z nich zostało wyróżnionych Złotym Medalem MTP. Podczas uroczystego otwarcia targów wręczono również statuetki Acanthus Aureus za najbardziej interesujące stoisko.
Do zobaczenia za dwa lata
- Dziękując wszystkim wystawcom i zwiedzającym, ale również współpracującym z nami mediom, wyrażam głęboką nadzieję, że spędzony w Poznaniu czas będzie owocował przez najbliższe dwa lata – mówi Jakub Patelka. – Z niezmierną radością było móc gościć tak wyjątkowych przedstawicieli branży rolniczej na terenach Międzynarodowych Targach Poznańskich, które już za dwa lata ponownie zainaugurują kalendarz wydarzeń rolniczych – pointuje.
A co o tegorocznych Targach Polagra-Premiery sądzą sami wystawcy?
Powrót do dobrych czasów
Michał Krajewski
Dyrektor
Big Dutchman Polska
Polagra-Premiery to dla naszej firmy chęć powrotu do tego, co było wiele lat temu i z naszych obserwacji, ale również dochodzących do nas sygnałów wynika, że właśnie w 2014 roku tak się stało. Zaskoczyła nas niestety pogoda, co sprawia, że znowu wracamy myślami do tych edycji targów rolniczych, które odbywały się jesienią. Mimo iż aura nie oszczędziła północnej i wschodniej części kraju, to jednak mieliśmy szansę spotkać się z większą niż dwa lata temu liczbą klientów, którym zaproponowaliśmy nagrodzoną Złotym Medalem technologię do zarządzania budynkami inwentarskimi.
Zaskakująco udane targi
Przemysław Pilarczyk
Dyrektor Handlowy
Korbanek
Polagra-Premiery to dla firmy Korbanek bardzo udane targi. Nie spodziewaliśmy się takiej frekwencji, w przeciwieństwie do organizacji, która zawsze jest przykładem profesjonalizmu. Już czwartek był dla nas wyjątkowo owocny, natomiast sobota najbardziej nas zaskoczyła. Nie przypuszczaliśmy, że spotkamy w Poznaniu tak wielu klientów. Większość była nam już dobrze znana, dla tego mogę stwierdzić, że jedną z ważniejszych funkcji imprez branżowych jest nie tyle nawiązywanie nowych, ale podtrzymywanie dotychczasowych relacji. Wyjątkowym pomysłem było zorganizowanie AGRO VIP NIGHT, dzięki czemu mieliśmy szansę spotkać się z największymi rolnikami w mniej biznesowych okolicznościach. Targi branżowe wciąż są w mojej opinii ważnym narzędziem marketingowym. Życzyłbym sobie jednak, aby imprez było nieco mniej, ale rozmachem dorównywały Targom Polagra-Premiery.
Skala wydarzenia zrobiła wrażenie
Piotr Dziamski
Kierownik Marketingu
John Deere Polska
Polagra-Premiery dla firmy John Deere to bardzo ważna wystawa w naszym kalendarzu, a zarazem kluczowa w przyjętym cyklu dwuletnim, podczas której skupiamy się na maszynach skierowanych do przedsiębiorstw rolniczych. Nie oznacza to jednak, że zapominamy o rodzinnych gospodarstwach, które są dla nas bardzo ważnymi klientami. Tegoroczna edycja nie jest naszą pierwszą, co pozwala ocenić imprezę z perspektywy czasu. Zmieniła się przede wszystkim skala wydarzenia. Myślę tu o powierzchni, liczbie wystawców oraz zwiedzających. Pojawiły się również nowe narzędzia komunikacji, takie jak debiutujący podczas tegorocznej edycji AGRO VIP NIGHT. Godny uwagi jest także fakt, że w tym roku wcześniej niż dotychczas mogliśmy rozpocząć budowę stoisk, dostarczanie maszyn itp. Z całą pewnością spośród czterech targowych dni najsłabiej wypadł czwartek. Pozostałe trzy pozytywnie nas zaskoczyły, dlatego stwierdzam jednoznacznie, że targi uznaję za udane.
Prestiżowe spotkanie, na którym warto być
Adriana Dobrzyńska
Specjalista ds. marketingu
CLAAS Polska Sp. z o o
Międzynarodowe Tragi Poznańskie zadbały o lokalizację stoisk wystawców w taki sposób, że z jednej strony firmy zyskały optymalne warunki do ekspozycji, a z drugiej uniknęły bezpośredniego sąsiedztwa konkurencyjnych marek. Z punktu widzenia marketingowego dla firm jest istotne, ale przede wszystkim zwiedzający nie zostali przytłoczeni wielkością prezentowanych ofert, a ponadto mogli swobodnie poruszać się i w komfortowych warunkach poznawać nowości produktowe. Polagra-Premiery to nie tylko szansa na bezpośrednie spotkania i rozmowy biznesowe. W naszym odczuciu obecność CLAAS na prestiżowej imprezie, jaką są targi, wzmacnia wizerunek naszej marki.