Podczas tegorocznych Targów Polagra Food Agencja Rynku Rolnego zorganizowała cykl wykładów i paneli dyskusyjnych poświęconych kierunkom rozwoju polskiego rolnictwa w kraju i zagranicą oraz budowaniu jego rozpoznawalnej marki. Strefa Inspiracji ARR, funkcjonująca w dniach 26-29 września, cieszyła się ogromnym zainteresowaniem odwiedzających.
Otwarcia Strefy Inspiracji ARR dokonali Krzysztof Jurgiel, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, oraz Łukasz Hołubowski, Prezes ARR.
Inauguracyjny wykład Prezesa Agencji był poświęcony nowym zasadom komunikacji marek i firm z beneficjentami. „Znaleźć, zrozumieć, zaangażować” – takie cele powinni stawiać sobie przedsiębiorcy chcący skutecznie konkurować na wymagającym współczesnym rynku, podkreślał Łukasz Hołubowski.
Wykłady ekspertów dotyczyły promocji na rynku krajowym. O tym, jak z lokalnej marki stworzyć rozpoznawalny w całym kraju produkt regionalny, mówił Marcin Just prezes firmy SemCo. Tematem wystąpienia Krzysztofa Banacha, wiceprezydenta Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka, było tworzenie silnej marki dzięki dbałości o jakość produktu.
Kolejny dzień obfitował w wydarzenia skierowane do przedsiębiorców zainteresowanych ekspansją na rynki zagraniczne. W Strefie Inspiracji ARR odbyło się seminarium i panele dyskusyjne przybliżające dokonania polskich firm na rynkach zagranicznych, a także problemy, z jakimi stykają się przedsiębiorcy. Zastępca Dyrektora Departamentu Rynków Rolnych MRiRW Dariusz Goszczyński omówił potencjał produkcyjny polskiego sektora rolno-spożywczego. Dyrektor Biura Wspierania Eksportu ARR Monika Tyska zaprezentowała planowane przez Agencję działania w zakresie budowania polskiej marki, wsparcia branży rolno-spożywczej i otwierania nowych możliwości inwestycyjnych na rynkach krajów trzecich.
Goście z Afryki i Azji przybliżyli warunki inwestowania na tych dwóch kontynentach. ARR koordynowała także rozmowy B2B, w których uczestniczyli zaproszeni partnerzy zagraniczni i kilkadziesiąt firm polskich. Tego samego dnia Prezes ARR Łukasz Hołubowski uczestniczył w spotkaniu z gośćmi zagranicznymi w ramach Dnia Egiptu.
Z dużym zainteresowaniem słuchaczy spotkała się prezentacja Ewy Kołakowskiej, Kierownik Działu Promocji Rynku Lokalnego Biura Rozwoju Rynku ARR, dotycząca przystępowania do systemów jakości oraz możliwości uzyskania dofinansowania w ramach PROW 2014-2020. Tematyka wykładów podczas trzeciego dnia Strefy Inspiracji wywołała dyskusję – przedsiębiorcy byli zainteresowani m.in. tworzeniem grup producentów mogących korzystać z dofinansowania działań informacyjnych i promocyjnych realizowanych na rynku wewnętrznym.
Gośćmi ostatniego dnia Strefy Inspiracji ARR byli uczniowie szkół gastronomicznych, którzy wzięli udział w konkursie pt. „Polskie danie eksportowe” zorganizowanym przez ARR. Tego dnia odbyło się ogłoszenie wyników konkursu. Zastępca Prezesa ARR Jarosław Ołowski wręczył nagrody laureatom.
Adepci sztuki kulinarnej mogli dzięki prezentacji Pawła Kocona, Dyrektora Biura Rozwoju Rynku ARR, zapoznać się z zasadami PR w kuchni, a także wysłuchać praktycznych wskazówek mistrza kulinarnego Marcina Budynka na temat dróg do sukcesu w gastronomii.
Wszystkie wykłady są dostępne na stronie strefainspiracjiarr.pl, a kolejne prelekcje pod szyldem Strefy Inspiracji ARR już wkrótce!
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/