Umowa na realizację 3-letniej kampanii informacyjno-promocyjnej została zawarta w dniu 24 lipca 2013 r. pomiędzy Agencją Rynku Rolnego, a Unią Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI). Program dotyczy świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny oraz przetworów spożywczych wytwarzanych na bazie tych produktów i jest skierowany na rynek Korei Południowej, Wietnamu oraz USA. Program pt. „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” stanowi kontynuację działań dwóch wcześniejszych programów prowadzonych przez UPEMI pt.:
1. „Stół pełen smaków”, który był realizowany na rynku Korei Południowej i USA w latach 2008-2010
oraz
2. „Tradycja, jakość i europejski smak”, który był realizowany na rynku Korei Południowej, Wietnamu i USA w latach 2011-2013.
Głównym celem programu jest wzrost eksportu europejskiego mięsa i jego przetworów na rynkach docelowych oraz pogłębienie wiedzy o walorach smakowych i sposobie produkcji europejskiego mięsa. Ponadto za cel obrano także wzrost rozpoznawalności europejskiego mięsa w odniesieniu do jego wysokiej jakości.
Strategia realizacji programu oparta jest przede wszystkim na:
- podkreślaniu wysokiej jakości promowanych produktów oraz europejskiej historii, tradycji i doświadczeniu w produkcji oraz przetwórstwie mięsa wieprzowego i wołowego;
- budowaniu wizerunku promowanych produktów jako ekskluzywnych i smacznych;
- informowaniu o wysokich standardach produkcji mięsa w Europie oraz o europejskich systemach jakościowych;
- wykorzystaniu rezultatów dotychczasowych kampanii i ich maksymalizacji oraz utrwaleniu.
Grupy docelowe, do których kierowane są działania zaplanowane w ramach kampanii to:
- Profesjonaliści
- Dziennikarze i Liderzy opinii
- Konsumenci
Zakres tematyczny przekazywanych informacji będzie dostosowywany do potrzeb rynków docelowych oraz do założeń strategicznych. Oznacza to, że na rynku wietnamskim i koreańskim główny nacisk w omawianej tematyce będzie kładziony na wieprzowinę, natomiast na rynku amerykańskim – na wędliny i inne przetwory z europejskiego mięsa.
Działania w ramach programu obejmują:
- Reklamę w mediach (prasie, telewizji, Internecie)
- Produkcję materiałów informacyjno-promocyjnych
- Uczestnictwo w targach, wydarzeniach okołotargowych i branżowych eventach
- Public Relations
- Stronę internetową kampanii
- Organizację study tour
Łączna wartość kampanii informacyjno-promocyjnej pt. „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” wynosi 4 956 861,06 € i jest finansowana w 50% (tj. w kwocie 2 478 430,53 €) ze środków UE, a w 30% (tj. w kwocie 1 487 058,32 €) z budżetu krajowego. Pozostały 20% wkład pochodzi ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.
Organizację wdrażającą, czyli organ wykonawczy programu stanowi konsorcjum trzech firm:
- Partner of Promotion Sp. z o.o. – Lider Konsorcjum
- Tailor & Baker – Partner of Promotion Sp. z o.o. Sp. K.- Konsorcjant
- Global Marketing Connections Inc.- Konsorcjant
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/