Czy wiecie, że dla siedmiu na dziesięciu Polaków wystarczającą zachętą do zakupu danego produktu stanowi, że pochodzi on z Polski, a połowa konsumentów swój patriotyzm manifestuje podczas zakupów w sklepach z artykułami rolno-spożywczymi? Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi prowadzi kampanię informacyjną, której celem jest zwiększenie świadomości konsumentów na temat oznaczenia „Produkt polski”. Kampania potrwa do końca kwietnia.
Aby ułatwić konsumentom identyfikację produktów wytworzonych z polskich surowców, w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowano znak „Produkt polski” i zasady jego stosowania. Wprowadzenie jednoznacznych kryteriów umożliwiających podawanie na zasadach dobrowolności informacji „Produkt polski” umożliwia konsumentom wyszukiwanie produktów wytworzonych w Polsce i z użyciem krajowych surowców.
Zgodnie z ustawą o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych produkty opatrzone tym znakiem muszą być wyprodukowane z surowców wytworzonych na terenie Polski z tym, że w produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25% masy tych produktów, pod warunkiem że składniki takie nie są wytwarzane w kraju.
Więcej o znaku „Produkt polski".
Wybierając produkt z oznaczeniem „Produkt polski”, konsument ma więc pewność, że został on wytworzony w kraju i z rodzimych surowców. W czasie przedświątecznych zakupów warto szukać produktów z tym znakiem na sklepowych półkach.
Do końca kwietnia można oglądać spoty promujące znak „Produkt polski” w TVP 1, TVP 2 i TVP 3.
Źródło Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa http://www.kowr.gov.pl