Autorem artykułu jest Robert Peruga
Rozmowa Bartłomieja Mazurka - dziennikarza gazety "Wiadomości rolnicze" z Robertem Perugą - Managerem Handlowym Grupy Producentów Warzyw z Wielkopolski. Bartłomiej Mazurek: W jaki sposób działa Państwa Grupa?
Robert Peruga: Grupa Producentów Warzyw z Wielkopolski powstała już w 2003 roku.
Początki powstania grupy były trudne, ponieważ nie sposób jest stworzyć grupę bez jej wykreowania zarówno na rynku polskim jak i zagranicznym. Pierwsze transporty naszego towaru zaczęły trafiać do polskich odbiorców na początku funkcjonowania grupy. Następnie dostrzegły nasz towar sieci handlowe takie jak Tesco, Carrefour, Biedronka oraz inne.
Bartłomiej Mazurek: Ilu członków liczy Państwa Grupa?
Robert Peruga: Na chwilę obecną skupia 15 członków dużych gospodarstw zajmujących się głównie produkcją pomidorów szklarniowych. Chętnych do podjęcia współpracy było wielu, jednak z dużej ilości gospodarstw w naszym regionie wybraliśmy nieliczne – najlepiej prosperujące.
Bartłomiej Mazurek: Jakim areałem dysponuje obecnie Grupa Producentów Warzyw?
Robert Peruga: Na początku zaistnienia na rynku nasz areał wynosił 15 ha pod szkłem.
Jednak aby sprostać potrzebom naszych odbiorców zdecydowaliśmy się na rozszerzenie naszej działalności i w chwili obecnej (2009 r.) posiadamy 60 ha pod szkłem i w dalszym ciągu się rozwijamy.
Bartłomiej Mazurek: Czy istnieje możliwość sprzedaży indywidualnej w Grupie?
Robert Peruga: Początek sezonu jest trudnym okresem dla naszych Producentów ze względu na ograniczoną ilość zbiorów, dlatego sprzedaż indywidualna w tym okresie jest najlepszym rozwiązaniem.
Bartłomiej Mazurek: Czy całość waszej produkcji trafia na rynki zagraniczne?
Robert Peruga: Jak już wcześniej wspomniałem – kierujemy się głównie potrzebami naszych odbiorców. W okresie ograniczonych zbiorów (początek sezonu) dominuje sprzedaż indywidualna, jednak w kolejnych etapach produkcji zaspakajamy w pełni rynek polski jak i zagraniczny. Towar podlega szczegółowym selekcjom - co pozwala nam eksportować produkt najwyższej jakości. Pozostała część trafia na rynek polski.
Bartłomiej Mazurek: Jakie plany macie Państwo na przyszłość?
Robert Peruga: Zbudowaliśmy bardzo mocną markę naszego produktu, która cechuje się wysokimi walorami smakowymi i jakościowymi, jednolitością partii, wybarwieniem zgodnym z zamówieniem oraz wysokim poziomem przygotowania produktu dla klienta.
Pragniemy umacniać w dalszym ciągu naszą pozycję na rynku polskim i na rynkach zagranicznych z jednoczesnym rozwojem naszej grupy.
Bartłomiej Mazurek: Dziękuję za rozmowę.
Robert Peruga
Manager Handlowy
Tel: 0-664-550-496
Fax: (0-62) 598-33-42
---
pomidory
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl