Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa już po raz czwarty uczestniczył w odbywających się od 29-31 sierpnia 2019 r. w Mumbaju targach Annapoorna Aufood India 2019 (wcześniej: Annapoorna – World of Food India).
Realizując działania promujące polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych na stoisku narodowym pod hasłem „Poland tastes good” o powierzchni 72 m2 KOWR umożliwił 9 polskim firmom reprezentującym różne branże sektora spożywczego: produkty mleczarskie, owoce świeże, mrożone i suszone, konfekcja, herbaty parzone na zimno, produkty mięsne oraz kawior, prezentację oferty potencjalnym zagranicznym kontrahentom. Prezentowane produkty spotkały się z dużym zainteresowaniem odwiedzających targi.
Pierwszego dnia targów odbyło się oficjalne otwarcie polskiego stoiska narodowego, którego dokonał Konsul Generalny RP w Mumbaju, pan Damian Irzyk oraz wiceprezes Indo Polish Chamber of Commerce & Industry, pani Lucyna Jaremczuk.
Polskiemu wystąpieniu na targach towarzyszyła misja gospodarcza zorganizowana przez KOWR we współpracy z Zagranicznym Biurem Handlowym PAIH w Mumbaju. W ramach tego wydarzenia zostało zorganizowane spotkanie informacyjne nt. indyjskiego rynku rolno-spożywczego oraz sesja B2B z przedstawicielami indyjskich kontrahentów.
Przedstawiciele polskich firm mieli także możliwość poznania asortymentu produktów oraz cen na rynku indyjskim dzięki udziałowi w objeździe po punktach sprzedaży detalicznej (tzw. store-check). Przedsiębiorcy odwiedzili sieci handlowe w Mumbaju z importowanymi produktami: Nature’s Basket i Foodhall.
W ramach stoiska narodowego zorganizowanego przez KOWR, każdego dnia targów poprzez odbywające się pokazy kulinarne połączone z degustacją, prowadzona była promocja polskiej kuchni, żywności oraz Polski jako kraju z tradycjami i jednocześnie nowoczesnego pod względem kulinarnym.
Targi Annapoorna Anufood India stanowią okazję do nawiązania kontaktów handlowych oraz znalezienia alternatywnych rynków zbytu dla polskich towarów. Indie są wskazywane przez przedsiębiorców jako jeden z rynków perspektywicznych dla polskiego eksportu. Liczna populacja tego kraju oraz zróżnicowanie kulturowe sprawiają, że może być to atrakcyjny rynek zbytu dla polskich producentów żywności.