W dniu 14 maja 2012 r. Ministerstwo Gospodarki zawarło z Agencją Rynku Rolnego (ARR) umowę na przygotowanie oraz realizację koncepcji branżowego programu promocji branży polskich specjalności żywnościowych w ramach realizowanego przez Ministerstwo projektu systemowego pn. „Promocja polskiej Gospodarki na rynkach międzynarodowych” w ramach Poddziałania 6.5.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Agencja Rynku Rolnego odpowiedzialna będzie za wdrożenie w latach 2012 – 2014 opracowanej przez siebie koncepcji branżowego programu promocji branży polskich specjalności żywnościowych
Wygrywając przetarg na realizację kampanii promocyjnej branży polskich specjalności żywnościowych, Agencja Rynku Rolnego potwierdziła swoją pozycję kluczowej polskiej instytucji odpowiedzialnej za administrowanie programami promocji polskich produktów żywnościowych.
Celem działań ARR będzie wykreowanie nowych silnych marek, które rozpoznawalne będą na świecie i kojarzone przez to z naszym krajem a stworzenie polskim przedsiębiorcom możliwości kompleksowej promocji ich produktów za granicą pozwoli osiągnąć ten cel.
Kampania prowadzona przez ARR obejmować będzie swoim zasięgiem następujące rynki docelowe: Rosja, Niemcy, Chiny, Francja, Ukraina oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. Działania promocyjne objęte projektem, przeznaczone są dla przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność w sektorze przetwórstwa: mięsa, mleka, owoców i warzyw, kawy i herbaty, oraz w sektorze produkcji: serów, soków z owoców i warzyw produktów przemiału zbóż, pieczywa, wyrobów ciastkarskich i ciastek, makaronów, kakao, czekolady i wyrobów cukierniczych, wódki, cydru i pozostałych win owocowych, piwa oraz innych niedestylowanych napojów fermentowanych.
Ze względu na swoją specyfikę działania promocyjne podzielone zostały na dwa komponenty.
Komponent „A” obejmie działania dedykowane bezpośrednio przedsiębiorcom branży polskich specjalności żywnościowych, polegające na kompleksowej organizacji profesjonalnego wystąpienia przedsiębiorców na największych polskich i zagranicznych imprezach targowo-wystawienniczych oraz organizacji szkoleń i misji gospodarczych.
Komponent „B” obejmie działania promujące skoncentrowane na branży polskich specjalności żywnościowych jako całości, polegające na przygotowaniu materiałów informacyjno-promocyjnych dotyczących branży, które dystrybuowane będą podczas całego okresu trwania kampanii, opracowania dotyczącego specyfiki branży oraz perspektyw jej rozwoju, filmu reklamowego nt. branży polskich specjalności żywnościowych, jak również organizacji konferencji dla zagranicznych kontrahentów oraz wizyt studyjnych dziennikarzy reprezentujących zagraniczne media branżowe.
Realizując program promocji polskich specjalności żywnościowych, ARR wykorzysta swoje liczne doświadczenia zdobyte na przestrzeni lat przy promocji polskiej żywności na największych światowych imprezach targowo-wystawienniczych, a także w ramach kampanii finansowanych z Funduszy Promocji oraz mechanizmu Wspólnej Polityki Rolnej „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”.
Źródło Agencja Rynku Rolnego http://arr.gov.pl/