Doosan Construction Equipment wprowadza na rynek nowe wozidła przegubowe DA30-7 i DA45-7 zgodne z normą Stage V, zastępujące dotychczasowe modele DA30-5 i DA40-5 zgodne z normą Stage IV. Ładowność wozidła DA30-7 to 28 ton metrycznych, a DA45-7 to 41 ton metrycznych.
DA30-7 jest napędzany nowym 9-litrowym silnikiem wysokoprężnym Scania DC09, zapewniającym moc 276 kW (375 KM). DA45-7 napędzany jest nowym 13-litrowym silnikiem wysokoprężnym Scania DC13 o mocy 368 kW (500 KM). Oba silniki są zgodne z najnowszą normą emisji spalin Stage V.
Nowe silniki Scania zostały poddane dwuletnim intensywnym testom w wymagających warunkach budowlanych i wydobywczych i przeszły je bez zarzutu, a wynika to z bardzo małej ilości wprowadzonych zmian w samym bloku silnika. Większość zmian skoncentrowana jest na udoskonaleniach w układzie oczyszczania spalin.
Wiele nowych funkcji
W 2018 r. model wozidła przegubowego DA30 został wzbogacony o nową kabinę, nowe samopoziomujące zawieszenie przednie oraz nowy system tylnej osi typu tandem (bogie). Wszystkie te elementy zawiera nowy model zgodny z normą Stage V. Podobnie postąpiono z nową, DA45-7 zgodną z normą Stage V, którą wyposażono w nową kabinę i samopoziomujące zawieszenie przednie, które dostosowuje się do warunków pracy, zapewniając operatorowi komfort obsługi. Nowe kabiny mają wygodne uchwyty i podnóżek oraz ulepszony wyświetlacz, który jest łatwiejszy w obsłudze nawet dla zmęczonych oczu.
Oprócz wymienionych ulepszeń, nowe modele Stage V zawierają wiele innych elementów – najbardziej rzucającym się w oczy jest nowa konstrukcja przedniej ramy oraz elementów pokrywy silnika wozidła, zaprojektowana przez zespół projektowy Doosan z uwzględnieniem najnowszych rynkowych trendów. Nowy, dynamiczny wygląd, jaki dzięki temu zyskuje maszyna, odzwierciedla wysoką wydajność, moc i wytrzymałość wozideł marki Doosan oraz sprawia, że jeszcze lepiej wpasowuje się ona w pozostały, najpopularniejszy na rynku sprzęt budowlany Doosan.
W ślad za rewolucyjnymi zmianami w wyglądzie nowego wozidła przegubowego idą nowe silniki Scania o pojemności 9 i 13 l zgodne z normą Stage V. Nowe silniki Scania zostały poddane dwuletnim intensywnym testom w wymagających warunkach budowlanych i wydobywczych i przeszły je bez zarzutu. Główny element silników Scania odpowiadający za ich wyróżniającą się niezawodność nie uległ zmianie – główna różnica między nowymi modelami i ich poprzednikami tkwi w ulepszonym układzie oczyszczania spalin.
Oprócz zmian wizualnych, wprowadzono kilka ulepszeń funkcjonalnych, które poprawiają bezpieczeństwo, komfort i ułatwiają serwisowanie. Jednym z nich jest nowa konfiguracja zbiorników oleju napędowego i AdBlue. Zostały one znacznie obniżone, dzięki czemu operator stojący obok maszyny może je napełnić (napełnianie z poziomu podłoża).
System pomiaru ładowności w czasie rzeczywistym jest standardowym wyposażeniem nowych wzideł. Będzie on sprzęzony z z sygnalizatorem świetlnym dla operatorów koparek, który pomaga im w utrzymaniu optymalnych załadunków wozideł co umożliwia uzyskanie maksymalnej wydajności i niskiego zużycia paliwa.
Zmieniono również położenie układu smarowania, który jest teraz łatwo dostępny z poziomu podłoża. Dodatkowe miejsce nad automatycznym układem smarowania (stanowiącym standardowy element wyposażenia) pozwoliło na umieszczenie dodatkowych wkładów ze smarem i pompy napełniania. Dla ułatwienia dostępu filtry skrzyni biegów umieszczono w pobliżu układu smarowania. Wszystkie te układy posiadają zabezpieczenia gwarantujące zbieranie nadmiarowego oleju/smaru, który można usunąć podczas serwisowania i konserwacji. Nowy ulepszony dostęp do podzespołów i punktów obsługi maszyny pomoże operatorom przeprowadzać codzienne kontrole szybciej i bezpieczniej.
Dodatkowo obydwa nowe modele zostały wyposażone w zewnętrzne okrągłe poręcze pomocne w zapobieganiu wypadkom i niebezpiecznym sytuacjom. Wewnątrz kabiny znajduje się dodatkowy uchwyt zwiększający bezpieczeństwo operatora. Wprowadzając dodatkowe funkcje i nowe technologie, zwiększono także wydajność układów elektronicznych i hydraulicznych.
Najnowocześniejsze rozwiązania i zmiany zastosowane w nowych wozidłach przegubowych DA30-7 i DA45-7 wynikają z intensywnej analizy rynku, wizyt u klientów, wywiadów z operatorami oraz dodatkowych informacji zebranych przez zespół zajmujący się opieką nad produktem wozidel przegubowych w terenie oraz zespół badawczo-rozwojowy z fabryki wozideł przegubowych marki Doosan zlokalizowany w Elnesvågen, niedaleko Molde w Norwegii. Posiadają wszystkie wyżej opisane cechy nowe wozidła przegubowe marki Doosan ustanawiają unikalny punkt odniesienia w zakresie wydajności pracy, oszczędności paliwa i wysokiego komfortu operatora, a także zwiększonej niezawodności, trwałości oraz obniżonych kosztów eksploatacji i serwisu.
Najlepsza w swojej klasie wydajność w trudnym i miękkim terenie
Jak wszystkie wozidła przegubowe firmy Doosan, nowe modele wyposażone są w przegub znajdujący się za pierścieniem obrotowym, który zapewnia równe rozłożenie obciążenia na osi przedniej nawet w przypadku skręcania w maksymalnym zakresie. W połączeniu ze swobodną tylną osią typu tandem (bogie) zapewnia to równomierne rozłożenie obciążenia na każde koło i gwarantuje stały kontakt 6 kół z podłożem oraz napęd pozwalający na równe rozłożenie mocy i uzyskanie niezrównanej wydajności na trudnych terenach, takich jak miękkie podłoże, nierówna powierzchnia, bardzo strome zbocza, ciasne zakręty lub połączenie wszystkich tych trudnych warunków.
Umieszczony na przedniej ramie pierścień obrotu, unikalna oś typu tandem i pochyła rama tylna sprawiają, że ta najlepsza w swojej klasie maszyna umożliwia pracę na terenie trudnym i miękkim. Unikalny kształt skrzyni i pochyła rama zapewniają równomierne rozłożenie obciążenia na wszystkich kołach, dzięki czemu maszyny stanowią najlepszy wybór w przypadku prac w ciężkich warunkach. Konstrukcja przegubu umożliwia równomierne rozłożenie obciążenia na koła po lewej i prawej stronie podczas skręcania, co odgrywa ważną rolę dla prowadzenia i stabilności maszyn. Wszystkie wymienione funkcje dostępne są w nowych modelach wozideł przegubowych Doosan zgodnych z normą Stage V.
Więcej informacji na temat sprzętu budowlanego firmy Doosan można znaleźć na stronie: www.doosanequipment.eu