Od początku roku obowiązuje znowelizowana ustawa o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych.
Jedną z kluczowych zmian w znowelizowanej ustawie jest zmiana składu komisji zarządzających zapewniająca przedstawicielom producentów produktów rolno-spożywczych większą reprezentację. Taka zmiana ma na celu umożliwienie przedstawicielom środowiska, z którego wpłaty na fundusze promocji pochodzą, większy wpływ na sposób wydatkowania środków tych funduszy.
Zgodnie z nowelizacją w skład nowych komisji wchodzi 5. przedstawicieli producentów, 3. przedstawicieli przetwórców oraz 1 przedstawiciel Krajowej Rady Izb Rolniczych.
Ponad 60 uprawnionych, ogólnokrajowych organizacji zgłosiło do wszystkich funduszy łącznie ponad 150 kandydatów spełniających wymogi formalne.
w dniu 31.05.2017r powołania na nową kadencję członkom Komisji Zarządzających wręczył sekretarz stanu Jacek Bogucki, który podkreślił, że marka polskiej żywności staje się coraz bardziej rozpoznawalna i jest to m.in. zasługa działań promocyjnych, w tym realizowanych właśnie z funduszy promocji.
- Potrzebna jest jednak większa efektywność ich wykorzystania – podkreślił sekretarz stanu dodając, że wile jest jeszcze do zrobienia chociażby w zakresie reakcji na występujący na niektórych rynkach „czarny PR".
Jacek Bogucki zwrócił też uwagę na działania na rynku krajowym.
- Konsument musi mieć pewność po jaki sięga produkt. Przyjęliśmy już regulacje prawne dotyczące zasad oznakowania, ale jeszcze musimy położyć większy nacisk na rzetelne informowanie o konkretnym wyrobie – podkreślił sekretarz stanu.
Prezes Agencji Rynku Rolnego, która administruje funduszami promocji, Łukasz Hołubowski podkreślił, że agencja stawia na ścisłą współpracę z Komisjami Zarządzającymi.
- Zależy nam na bardzo dobrej współpracy z funduszami promocji tak, aby strategie promocji opracowane przez resort rolnictwa i poszczególne branże wspólnie się uzupełniały – podkreślił prezes ARR.
Dziś odbyło się także pierwsze posiedzenie nowo powołanych komisji zarządzających poszczególnych funduszy.
Na mocy ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych powołanych jest 9 odrębnych funduszy promocji: mleka, mięsa wieprzowego, mięsa wołowego, mięsa końskiego, mięsa owczego, ziarna zbóż i przetworów zbożowych, owoców i warzyw, mięsa drobiowego oraz ryb. Celem funduszy jest promowanie i wspieranie spożycia polskich produktów rolno-spożywczych, zarówno na rynkach krajowych, jak i zagranicznych.
Źródło:
www.minrol.gov.pl
Źródło
Podlaska Izba Rolnicza
http://pirol.pl