Nagrody dla najczęściej kupowanych w Polsce marek ciągników rozdane. Statuetki AgriTrac za rok 2018 trafiły do rąk przedstawicieli marek New Holland, John Deere i Kubota. Podczas targów Agrotech w Kielcach po raz pierwszy przyznano również nagrodę dla najczęściej kupowanego traktora. Ciągnikiem roku 2018 został New Holland TD 5.85.
Podobnie jak w roku ubiegłym, wyróżnienia przyznane zostały w dwóch kategoriach: rejestracje nowych ciągników oraz rejestracje nowych ciągników na klienta indywidualnego. W obydwu przypadkach pierwsze miejsce przypadło marce New Holland. W 2018 roku zarejestrowano łącznie 1936 nowych ciągników tego producenta, w tym 1465 na klientów indywidualnych. Drugie miejsce na podium zajął John Deere, z liczbą 1525 ciągników zarejestrowanych ogółem i 958 na klientów indywidualnych. Trzeci wynik w kraju osiągnęła japońska Kubota z liczbą 930 rejestracji (w tym 631 na klientów indywidualnych).
I kategoria: Rejestracje nowych ciągników rolniczych w 2018 roku
I miejsce: New Holland (1936 szt.)
II miejsce: John Deere (1525 szt.)
III miejsce: Kubota (930 szt.)
II kategoria: Rejestracje nowych ciągników rolniczych na klienta indywidualnego w 2018 roku
I miejsce: New Holland (1465 szt.)
II miejsce: John Deere (958 szt.)
III miejsce: Kubota (631 szt.)
New Holland TD 5.85 traktorem roku 2018
Najchętniej kupowanym przez polskich rolników nowym traktorem był w ubiegłym roku włoski ciągnik New Holland TD 5.85. W ręce klientów w 2018 roku trafiły 224 nowe traktory tego typu.
- Model ciągników rolniczych został wybrany metodologią rejestracji we wszystkich grupach, czyli na klientów indywidualnych oraz firmy. Zestawienie nie zawiera tych ciągników, które były rejestrowane z różnych względów przez dealerów ciągników rolniczych. Traktujemy to jako tzw. rejestracje własne. Ciągniki te nie miały na moment rejestracji użytkownika końcowego– mówi Tomasz Rybak, menedżer projektu AgriTrac.
AgriTrac
Projekt badawczy AgriTrac zbiera dane z rynku ciągników w Polsce i w Europie - z 16 krajów - od 2005 roku. Szczegółowe analizy sprzedaży ciągników rolniczych, mierzone liczbą rejestracji, stały się w branży podstawowym narzędziem szacowania udziałów rynkowych – z podziałem na marki, modele, pojemności silnika oraz inne dane o znaczeniu rynkowym. Projekt realizowany jest przez firmę konsultingową Martin & Jacob.