Chiny są jednym z najważniejszych i najbardziej perspektywicznych rynków zbytu dla polskiej żywności. Polscy producenci coraz bardziej zainteresowani są obecnością na tym ogromnym, nieustannie rozwijającym się i dywersyfikującym rynku. Polska oferta eksportowa sektora rolno-spożywczego, dzięki wysokiej jakości i zachowaniu wysokich standardów bezpieczeństwa, cieszy się coraz większym zainteresowaniem chińskich konsumentów.
Aktualnie na terenie ChRL prowadzonych jest kilka kampanii promujących polską żywność, koordynowanych przez stowarzyszenia branżowe. Są one również obecne na tegorocznej edycji targów SIAL China 2016. Poza wkładem w budowanie polskiej marki poprzez udział w stoisku narodowym, organizowane są również konferencje prasowe poszczególnych kampanii skierowane do przedstawicieli chińskich mediów oraz biznesu.
Minister Krzysztof Jurgiel, przebywający w Szanghaju w ramach wizyty oficjalnej w ChRL, wziął udział w dwóch konferencjach: „Europejskie jabłka dwukolorowe”, zorganizowanej przez Stowarzyszenie „Unia Owocowa”, oraz „Smaki Europy – jakość i tradycja”, zorganizowanej przez Krajową Izbę Gospodarczą.
Minister podziękował chińskim gościom za przybycie i za zainteresowanie polskimi produktami spożywczymi. Podkreślił, że przywiązuje dużą wagę do współpracy naszego kraju z chińskimi partnerami. Szczególnie zainteresowany jest działaniami mającymi na celu ułatwienie wymiany handlowej oraz uzyskanie dostępu dla szerszego asortymentu polskich produktów do chińskiego rynku.
Minister powiedział, że w trakcie pobytu w Pekinie i Szanghaju miał okazję przekonać się jak smaczna i bogata jest kuchnia chińska. Jednocześnie dodał, iż ma nadzieję, że polska sztuka kulinarna również znajdzie wielu wielbicieli w Chinach oraz że polskie smaki, które są nieodłączną częścią naszej kultury, zachęcą do dalszego poznawania Polski.