Firma Bridgestone rozszerzy swoją strategię działania i wprowadzi markę Bridgestone na rynek opon rolniczych w Europie.
Opony rolnicze Bridgestone będą przeznaczone dla rosnącego na rynku europejskim segmentu produktów Premium i będą spełniały szczególne wymagania największych pojazdów rolniczych i maszyn o najwyższej mocy. Nowy segment produkcji Bridgestone, można było obejrzeć na międzynarodowych targach rolniczych Agritechnica, które odbyły się w Hanowerze pod koniec 2013 r. Bridgestone planuje debiut pierwszego produktu podczas światowych targów oponiarskich REIFEN w niemieckim Essen, które odbędą się w maju 2014 r. Pierwsze opony będą dostępne w sprzedaży w drugiej połowie roku.
Wielobrandowe podejście
Zgodnie ze strategią, nowa linia produktów Bridgestone będzie stanowiła uzupełnienie istniejącej rodziny opon rolniczych Firestone. Marka Firestone zainwestowała znaczne środki w ożywienie swojego asortymentu produktów i zdobyła mocną pozycję na rynku europejskim, oferując rolnikom wysokie parametry i wydajność. Dążąc do tego, by marka Bridgestone skoncentrowała się na największych pojazdach i maszynach w górnym segmencie rynku, firma pragnie uniknąć sytuacji, w której rozmiary i standardy produktów obu marek dublowałyby się.
– Bridgestone i Firestone różnią się zaletami i cechami. Oferowane wspólnie w ramach podejścia opartego na wielu markach, zapewnią optymalne rozwiązania rolnikom we wszystkich segmentach – powiedział Lothar Schmitt, Director Agricultural and Off-The-Road tyres at Bridgestone Europe.
Zmieniające się warunki pracy
Szansą dla Bridgestone jest szybko zmieniające się oblicze rolnictwa w Europie. W dzisiejszych czasach gospodarstwa są coraz mniej liczne, ale większe pod względem powierzchni i często wspólnie korzystają z zasobów i wyposażenia. Także maszyny w nich stosowane stają się coraz większe, mają coraz większą moc i są coraz bardziej wyspecjalizowane.
Tego rodzaju zmiany w europejskim rolnictwie to poważne wyzwanie dla producentów opon rolniczych, którzy starają się dotrzymać im kroku. Jako największy na świecie producent opon i gumy, firma Bridgestone reaguje na te wyzwania asortymentem produktów znanych pod dwiema markami, które spełnią potrzeby wszystkich podmiotów działających w sektorze rolnictwa.
Bridgestone dla zrównoważonego rolnictwa
Misja Bridgestone nie zmieniła się od czasu, gdy została po raz pierwszy sformułowana przez założyciela firmy, Shojiro Ishibashiego, w 1931 roku: „służyć społeczeństwu produktami najwyższej jakości”. Bridgestone stara się realizować tę misję każdego dnia, nie tylko zapewniając swoim klientom światowej klasy produkty i usługi, ale także służąc lokalnym społecznościom i pomagając dbać o zrównoważone środowisko dla obecnych i przyszłych pokoleń. Naturalnym rezultatem podjętego zobowiązania jest produkcja najwyższej jakości opon rolniczych, które pomagają podnosić wydajność, jednocześnie chroniąc uprawy i cenną górną warstwę gleby.
Bridgestone jest największym na świecie producentem opon i gumy. Obecna w ponad 150 krajach firma Bridgestone wytwarza opony do praktycznie każdego rodzaju pojazdów – od samochodów osobowych przez ciężarowe, autobusy, pojazdy budowlane i górnicze, samoloty, motocykle, aż po maszyny przemysłowe i rolnicze.
Grupa Bridgestone
Bridgestone to czołowy światowy producent opon do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, motocykli, maszyn rolniczych, samolotów oraz maszyn do robót ziemnych, a także dostawca rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych. Japoński koncern założony w 1931 roku przez Shojiro Ishibashi, posiada obecnie ponad 50 fabryk ogumienia na całym świecie, zatrudnia powyżej 138.000 pracowników.
Bridgestone był wyłącznym dostawcą opon dla F1 w latach 2007-2010, natomiast obecnie
z powodzeniem angażuje się również w wyścigi motocyklowe Moto GP. Europejski dział opon Bridgestone zatrudnia ponad 13.000 pracowników i prowadzi pełen zakres działań obejmujących produkcję, rozwój, testy, sprzedaż oraz posiada własną sieć detaliczną "First Stop". W Polsce Grupa Bridgestone posiada 4 fabryki i jedną spółkę sprzedażową. Polska spółka sprzedażowa Bridgestone Sales Polska powstała w roku 1994 i obecnie zatrudnia ponad 60 osób. Dwa z zakładów produkcyjnych, w Poznaniu i Stargardzie Szczecińskim, powstały jako inwestycje typu „greenfield” i są jednymi z najnowocześniejszych fabryk opon osobowych i ciężarowych w Europie. Pozostałe dwie fabryki, czyli Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku, Firestone Industrial Products Poland w Wolsztynie w Wielkopolsce zajmują się produkcją wyrobów gumowych.