Sieć Biedronka kontynuuje promowanie ryb i owoców morza z niebieskim certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC wśród klientów sieci. W najnowszej odsłonie kampanii na klientów czekają plakaty reklamowe zachęcające do zakupu certyfikowanego dorsza atlantyckiego. Kampanii w sklepach towarzyszą reklamy w prasie codziennej opracowane we współpracy z MSC Polska.
Biedronka jako pierwsza sieć w Polsce wprowadziła w 2016 roku certyfikat MSC na produktach marki własnej
w kategorii produktów świeżych w opakowaniach MAP. W stałej ofercie sieci klienci znajdą makrelę wędzoną filet, makrelę wędzoną tusza, dzikiego łososia pacyficznego, filet z dorsza oraz mrożoną polędwicę z dorsza. Niebieski certyfikat MSC oznacza, że ryby pochodzą ze stabilnych i dobrze zarządzanych łowisk.
„Niezwykle cieszy nas fakt, że sieć Biedronka dołączyła do międzynarodowej społeczności, która z dumą wspiera zrównoważone rybołówstwo. Niebieski certyfikat MSC oznacza, że ryby lub owoce morza zostały złowione w sposób przyjazny dla środowiska oraz gwarantuje pochodzenie surowca. – mówi Anna Dębicka, Koordynator Programu MSC w Polsce. Dzięki decyzji sieci Biedronka o zaangażowaniu się w działania wspierające zrównoważone rybołówstwo, Polscy konsumenci mają większy dostęp do ryb z niebieskim certyfikatem MSC, a dzięki akcjom informacyjnym
w sklepach oraz w prasie, wiedzą, dlaczego właśnie takie produkty rybne należy kupować.
Standardy Certyfikacji MSC są uznawane na całym świecie jako najbardziej rygorystyczne i wiarygodne. Dzięki nim konsumenci mają pewność, że kupowane ryby i owoce morza pochodzą ze zrównoważonych źródeł, które chronią środowisko naturalne. Niebieski znak MSC na produkcie, to de facto efekt końcowy. Aby mógł znaleźć się produkcie certyfikatem MSC muszą zostać objęci: rybacy, producenci, dystrybutorzy, hurtownicy, sieci handlowe i wszelkie inne podmioty łańcucha dostaw. Na każdym etapie procesu produkcji można stwierdzić, skąd pochodzi dana ryba, przez kogo i w jaki sposób została złowiona oraz kiedy to nastąpiło. Dzięki temu konsumenci mają pewność, że do produktów trafiają ryby od kontrolowanych dostawców.
Dodatkowe informacje
O MSC
MSC (Marine Stewardship Council) jest niezależną organizacją międzynarodową, światowym liderem programu certyfikacji na rzecz zrównoważonego rybołówstwa. Istnieje od 1997 roku. Posiada biura
i przedstawicielstwa na całym świecie, w tym także i w Polsce. Wraz z naukowcami, rybakami oraz organizacjami ekologicznymi MSC opracowało standardy środowiskowe w zakresie zrównoważonego rybołówstwa, aby promować przyjazne środowisku praktyki rybackie wśród konsumentów i partnerów na całym świecie. Działania MSC obejmują wyróżnianie odpowiedzialnych praktyk rybackich certyfikatem MSC, certyfikację w łańcuchach dostaw, współpracę
z partnerami biznesowymi oraz programy edukacyjne wpływające na decyzję zakupowe konsumentów na całym świecie.
Już ponad 280 grup rybackich z ponad 30 krajów świata posiada certyfikat MSC, a blisko kolejnych 100 przechodzi obecnie proces certyfikacji. Programem objętych jest już 10% światowych połowów. Dzięki temu na całym świecie dostępnych jest już w ponad 20 000 produktach w ponad 90 krajach na całym świecie.
W Polsce dostępnych jest już ponad 350 produktów, które można znaleźć w pierwszej w Polsce wyszukiwarce ryb
i owoców morza ze zrównoważonych połowów.
D