W dniach 22-24 maja 2019 r. w miejscowości 's-Hertogenbosch w Holandii odbyła się 35. edycja najważniejszych targów branży pieczarkarskiej „Mushroom Days”, podczas których Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa przygotował stoisko narodowe o łącznej powierzchni 405 m2.
Swoją ofertę na stoisku zaprezentowało 10 firm z Polski:
- The Fillers Sp. z o.o. – producent maszyn do załadunku i wyładunku podłoża do uprawy pieczarek,
- Lucky Grower Sp. z o.o. – kompleksowe wyposażenie pieczarkarni,
- Hydrostor Sp. z o.o. – producent hydrożeli i biostymulantów produkcji,
- Instytut Ogrodnictwa w Skierniewicach – jednostka naukowo-badawcza,
- Wokas S.A. – wyrób profesjonalnej okrywy torfowej do uprawy pieczarek,
- Mexeo – technologia dezynfekcji i narzędzia generowania gazowego ditlenku chloru, folia do załadunku kompostu, itp.,
- PWPO-T Promont Sp. z o.o. – produkty do utrzymania klimatu wzrostu grzybów w halach uprawy i magazynowania,
- Lab-EI Automatyka Andrzej Łobzowski – elektroniczne przyrządy pomiarowe, systemy pomiarowe i monitoringu klimatu, itp.,
- Mega Sp. z o.o. – linie produkcyjne do przetwórstwa i mrożenia pieczarek,
- GL Group Spółdzielnia – dystrybucja i sprzedaż pieczarek białych i brązowych.
Polska jest największym eksporterem pieczarek na świecie oraz trzecim producentem pieczarek na świecie. Innowacyjna oferta polskich firm, zgromadzonych na największym polskim stoisku narodowym podczas najważniejszych branżowych targów, pozwoliła wzmocnić ten przekaz wśród odwiedzających.
Podstawowym założeniem projektu było pokazanie w spektakularny sposób polskiego systemu uprawy pieczarek, jako alternatywnego dla systemu holenderskiego. Firmy, w ramach wspólnego polskiego stoiska narodowego, na specjalnie wydzielonej strefie ciągu technologicznego o łącznej powierzchni ok. 160 m2, zaprezentowały kompletny system uprawy pieczarki, w tym maszyny, środki ochrony roślin, środki stymulujące wzrost oraz inne innowacyjne rozwiązania technologiczne.
Polskie stoisko narodowe, dzięki szerokiej ofercie zgromadzonych na stoisku firm, świetnej lokalizacji oraz niezwykle efektownej zabudowie, przyciągało wielu zagranicznych kontrahentów. Punkt informacyjny znajdujący się na stoisku narodowym KOWR był dla zainteresowanych dodatkowym źródłem informacji o polskich firmach oraz branży pieczarkarskiej w Polsce.