52. edycja targów Supermarket Trade Show w Tokio w Japonii rozpoczęła się 14 lutego 2018 r. W ramach realizacji działań wspierających rozwój wymiany handlowej z zagranicą oraz promujących polskie artykuły rolno-spożywcze, KOWR zorganizował polskie stoisko narodowe pod hasłem Poland tastes good.
Polskiemu wystąpieniu na targach SMTS 2018 towarzyszyła zorganizowana przez KOWR misja gospodarcza, podczas której polscy przedsiębiorcy uczestniczyli w spotkaniach B2B
z przedstawicielami lokalnych i globalnych sieci handlowych oraz dystrybutorami produktów rolno-spożywczych. Przedstawiciele polskich firm mieli także możliwość poznania asortymentu produktów oraz cen na rynku japońskim dzięki udziałowi w zapewnionym przez KOWR objeździe po punktach sprzedaży detalicznej (tzw. store-check).
Ponadto 13 lutego br. zostało zorganizowane seminarium, w trakcie którego przedstawiciele Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Tokio przybliżyli uczestnikom misji gospodarczej specyfikę rynku japońskiego, zaprezentowali podobieństwa i różnice w kulturze biznesowej obu krajów, a także udzielili praktycznych wskazówek dotyczących zasad i zwyczajów handlowych panujących na rynku japońskim oraz sposobów wejścia z polskimi produktami na ten wymagający rynek.
Na stoisku o powierzchni 54 m2 swoją ofertę prezentowały polskie firmy z branż: słodyczy, owoców i warzyw oraz przetworów owocowo-warzywnych, a także mięsnej, mleczarskiej, produktów zbożowych i liofilizowanych. Targi SMTS są ściśle nastawione na nawiązywanie kontaktów biznesowych z japońskimi importerami, sieciami dystrybucyjnymi i pośrednikami handlowymi. Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń wystawienniczych z branży spożywczej w Japonii.