Opinie pozytywne na temat jakości obsługi wyraziło 88,8 proc. osób załatwiających w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprawy w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – wynika z raportu „Polska Wieś i Rolnictwo 2023”. Jest to ocena o 16,4 proc. wyższa niż w ubiegłym roku.
Działalność ARiMR oceniona została pozytywnie przez beneficjentów. Docenili oni przede wszystkim dostępność placówek, łatwość kontaktu telefonicznego z pracownikami i ich kompetencje, a także możliwość złożenia wniosku przez internet. Spośród stron internetowych instytucji, które podlegają Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi, to witryna ARiMR jest wskazywana jako główne źródło informacji o dostępnych programach wsparcia dla rolników (55,7 proc.). Wysoko oceniona została także jakość działań informacyjnych prowadzonych przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa za pośrednictwem różnych narzędzi (telewizja, radio, prasa, broszury, ulotki, portal internetowy ARiMR, infolinia i punkty informacyjne ARiMR) – 59,2 proc. ocen bardzo dobrych i dobrych wystawionych przez rolników i 78,9 proc. ocen bardzo dobrych i dobrych wystawionych przez załatwiających sprawy w jednostkach ARiMR w ostatnich 12 miesiącach.
„Polska Wieś i Rolnictwo” to cykliczne badanie ankietowe prowadzone od 2004 r. Coroczne raporty zawierają m.in. ocenę działających na rzecz sektora rolnictwa instytucji (w tym ARiMR) oraz opinie rolników dotyczące sytuacji gospodarstw rolnych, podnoszenia wiedzy i umiejętności rolniczych czy korzystania z internetu. Ponadto respondenci wypowiadają się na temat skierowanych do nich unijnych programów pomocowych, zakresu wsparcia ze środków publicznych, a w minionym roku udzielili także odpowiedzi na pytania o wpływ wojny na bezpieczeństwo żywnościowe naszego kraju. Najnowsza analiza została zrealizowana przez instytut badawczy Market Research World na próbie 2500 mieszkańców obszarów wiejskich na zlecenie: MRiRW, ARiMR, KOWR i KRUS.
Raporty - otwórz
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa