Heura jest na najlepszej drodze do przejścia przez największą europejską rundę finansowania B na rynku produktów roślinnych w 2023 r.
-
W Heura zainwestowali: gwiazda NBA Ricky Rubio, piłkarze klubu FC Barcelona Sergio Busquets i Sergi Roberto, a także popularny hiszpański komik i prezenter telewizyjny David Broncano. Oprócz znanych nazwisk, hiszpańską markę wsparło również 5000 indywidualnych inwestorów, nazywanych przez firmę “Good Rebels” - wzięli oni udział w jednej z najbardziej udanych rund crowdfundingowych w Europie.
-
Heura jest jedną z najszybciej rosnących firm rynku roślinnego w Europie oraz liderem na rynku hiszpańskim z 80%-owym wzrostem sprzedaży produktów roślinnych1. Do końca roku firma zamierza osiągnąć 30% udziału w rynku europejskim, popularyzując swoją wizję etycznego biznesu na całym kontynencie.
-
Heura odnotowuje ponad 100%-owy wzrost rok do roku, a wyniki ostatnich badań wskazują, że do 2040 roku 60% produkowanego na świecie mięsa będzie pochodzenia innego niż zwierzęce2. Ponadto w 2030 roku wartość rynku żywności roślinnej osiągnie 162 mld dolarów 3.
Heura to najszybciej rozwijający się w Europie startup food-technologiczny produkujący żywność roślinną. Firma ogłosiła właśnie jedną z największych europejskich rund finansowania B w 2023 roku w sektorze zamienników białka zwierzęcego. W jej ramach Heura pozyska nawet 20 milionów euro i rozpocznie emisję obligacji zamiennych. Wśród inwestorów znaleźli się: gwiazda NBA Ricky Rubio, piłkarze klubu FC Barcelona Sergio Busquets i Sergi Roberto, hiszpański prezenter telewizyjny David Broncano, a także Unovis Asset Management - fundusz VC będący światowym liderem w sektorze transformacji białkowej.
“Mamy na pokładzie inwestorów z poczuciem misji. Nie boją się śmiałych działań, by upowszechniać białko roślinne. To daje nam zasoby do napędzania wzrostu w branży w całej Europie" - powiedział Marc Coloma, współzałożyciel i Prezes Heura, a także aktywista na rzecz zwierząt hodowlanych. "Mamy jasną wizję. Walczymy o lepszą przyszłość dla ludzi, zwierząt i planety. Nowe finansowanie sprawi, że z lidera rynku hiszpańskiego staniemy się wiodącym w Europie startupem food-tech w zakresie transformacji systemu żywności. W przyszłym roku przejdziemy najprawdopodobniej największą rundę B w branży", dodaje Coloma.
Po otrzymaniu finansowania, głównym celem Heura będzie zdobycie do 2027 roku pozycji lidera europejskiego rynku roślinnego. Firma będzie rozwijać produkty określane przez nią “następcami mięsa” w krajach, w których funkcjonuje obecnie, czyli we Francji, Włoszech i Wielkiej Brytanii, a także na nowych rynkach - w Polsce, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Holandii i innych. Heura jest w trakcie opracowania przełomowych technologii i innowacji w nowych segmentach rynku - pierwsze patenty zgłosi jeszcze w listopadzie 2022 roku.
Tegoroczna runda inwestycyjna rozpoczęła się od zebrania przez Heurę ponad 4 milionów euro w zaledwie 12 godzin. Udało się tego dokonać w ramach kampanii crowdfundingowej nazwanej przez firmę “Equity for Good Rebels” (“Udziały dla dobrych buntowników”), w której wzięło udział ponad 5 tysięcy osób z całego świata. Połowa z nich była w wieku od 18-35 lat, a 42% identyfikowało się jako kobiety, co zdecydowanie odróżnia tę grupę od większości inwestorów indywidualnych.
Heura pozyskuje nie tylko inwestorów, ale i nowych klientów - firma prawie podwoiła swoje obroty w pierwszej połowie 2022 roku. W połowie roku osiągnęła 14,7 mln euro obrotów w porównaniu z 7,6 mln euro w tym okresie w roku ubiegłym. Dzięki najbardziej udanej pierwszej połowie roku w swojej pięcioletniej historii, Heura dołączyła do największych sprzedawców detalicznych, wśród których są między innymi Carrefour, Auchan, Frisco i E.Leclerc w Polsce, Ocado w Wielkiej Brytanii, Migros w Szwajcarii, Carrefour we Włoszech, E.Leclerc, Intermarché i Super U we Francji. Pod koniec roku zostaną ogłoszone nowe partnerstwa z najważniejszymi europejskimi graczami oraz szczegóły dotyczące trzycyfrowego wzrostu firmy. Od 17 do 23 listopada 2022 roku roślinne stripsy Heura będzie można kupić w sklepach sieci Biedronka w całej Polsce. To pierwsza tak duża akcja promocyjna Heura w naszym kraju.
Firma przywiązuje bardzo dużą wagę do kwestii środowiskowych i dobrostanowych. Jak podkreśla Marc Coloma, "w porównaniu do produkcji tradycyjnego mięsa, w pierwszej połowie roku zaoszczędziliśmy około 55,9 mln litrów wody i 3,6 mln kg dwutlenku węgla, a także uratowaliśmy życie 509 000 kurczaków, świń i krów. Naszym ostatecznym celem jest redefinicja całego systemu żywnościowego i wprowadzenie zmian w łańcuchu wartości tak, aby przejść od neutralności węglowej do pozytywnego wpływu na klimat."
Odnośniki oraz dodatkowe informacje:
-
1. Badania firmy Nielsen & KANTAR MAT P8 2022
-
2. Badania firmy AT Kearney
-
3. Badania firmy Bloomberg Intelligence
-
Heura Foods to w 100% roślinny barceloński startup food-tech założony przez aktywistów. Tworzy rozwiązania, które odpowiadają na problemy obecnego systemu produkcji żywności i dzięki temu przyspiesza zmianę świata na taki, w którym nasze codzienne nawyki żywieniowe mają pozytywny wpływ na ludzi, zwierzęta i planetę. Zakorzenione w odkryciach naukowych i przełomowych technologiach, innowacje Heura podtrzymują tradycje kulinarne regionu Morza Śródziemnego, w tym wysoką wartość odżywczą, pozytywny wpływ na klimat i wyjątkowy smak. Heura, która jest już liderem na rynku hiszpańskim, rozszerza kategorię produktów roślinnych w całej Europie i poza nią, w tym w Polsce, Kanadzie, Francji, Niemczech, Hong Kongu, Włoszech, Meksyku, Szwecji, Szwajcarii, Singapurze, Holandii, Wielkiej Brytanii i innych krajach.