Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa podpisała z Asseco Poland S.A. 28 lipca umowę, której przedmiotem jest budowa Centralnego Systemu Obsługi Beneficjenta (CSOB). System stanowić będzie podstawowe narzędzie obsługi interwencji Planu Strategicznego 2023-2027 realizowanych w oparciu o Kodeks Cywilny oraz interwencji finansowanych ze środków krajowych.
Wdrożenie systemu CSOB jest kluczowym etapem procesu cyfryzacji Agencji – dzięki planowanej integracji z rozwijaną internetową Platformą Usług Elektronicznych (PUE) dedykowaną do elektronicznej komunikacji z beneficjentami, cały proces obsługi wniosków pomocowych będzie elektroniczny – wyeliminowana zostanie potrzeba posługiwania się dokumentami papierowymi. Założeniem projektu jest wykorzystanie w budowanym rozwiązaniu technicznej platformy zarządzania procesami biznesowymi, dzięki temu czas budowy systemu będzie znacznie krótszy niż w przypadku tradycyjnego procesu wytwórczego. Standaryzacja procedur obsługi działań pomocowych realizowanych przez różne departamenty ARiMR oraz mechanizmy automatyzacji, jakie udostępnia wybrana platforma techniczna, umożliwią skrócenie czasu potrzebnego do uruchomienia kolejnych programów pomocowych, usprawnienie obsługi wniosków wewnątrz Agencji oraz podniesienie jakości obsługi rolników.
Uruchomienie pierwszych działań pomocowych Planu Strategicznego 2023-2027 w nowym systemie nastąpić ma w połowie 2023 roku.
Zdjęcia (1)
Źródło
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
http://www.arimr.gov.pl/