Uciążliwe szorowanie zaschniętych smarów, olejów czy błota właśnie przechodzi do historii. Światowy lider w produkcji maszyn czyszczących, firma Nilfisk wprowadza na polski rynek nową serię gorącowodnych myjek ciśnieniowych, które sprawią, że czyszczenie powierzchni przemysłowych będzie nie tylko szybsze i skuteczne, ale i tańsze. Wydajność, komfort i ekologia – to podstawowe cechy nowego produktu.
Nowe myjki ciśnieniowe MH dostępne są w czterech wersjach - 5M, 6P, 7P i 8P. Ich różnorodność powoduje, że urządzenia doskonale nadają się dla rozmaitych segmentów rynku, takich jak motoryzacja, budownictwo, przemysł, handel czy rolnictwo.
- Zastosowanie gorącej wody przy usuwaniu smarów i tłuszczów zdecydowanie skraca czas ich czyszczenia - mówi Dariusz Szczęśniak z firmy Nilfisk. - Łatwo porównać to z myciem rąk: kiedy chcemy usunąć z nich tłuszcz, nie korzystamy z zimnej wody, tylko z gorącej. Używamy mydła, a czasem posługujemy się gąbką. Myjki ciśnieniowe działają tak samo – dodaje ekspert. Jego słowa potwierdzają niezależne badania wykonane w niemieckim instytucie WfK. Dowiodły one, że wyraźny wzrost wydajności gorącej wody w stosunku do zimnej skutkuje równie wyraźnym skróceniem czasu czyszczenia – o około 40 proc. Innymi słowy: mycie gorącą wodą po prostu się opłaca.
Na gorącowodne myjki ciśnieniowe Nilfisk powinni więc zwrócić uwagę ci, którzy w codziennej pracy zmagają się z koniecznością mycia powierzchni przemysłowych, takich jak warsztaty samochodowe, pojazdy, przetwórnie, magazyny, a także stajnie i maszyny rolnicze. Urządzenia sprawdzają się również w oczyszczaniu rozległych płaszczyzn: parkingów, tarasów, stacji benzynowych. Nowe myjki, dzięki nowoczesnej konstrukcji, czterem dużym kołom oraz optymalnemu wyważeniu środka ciężkości charakteryzują się bardzo dobrą manewrowością i łatwością transportu. Nawet na nierównych powierzchniach placów budowy. Umieszczony z tyłu myjki panel sterowania zapewnia łatwy dostęp do konfiguracji urządzenia. Wyświetlacz LCD pokazuje informacje o przebiegu maszyny, temperaturze wody, ilości pozostałego w baku paliwa, diagnozuje ewentualne błędy w pracy, a czujnik bezpieczeństwa temperatury gazów wylotowych dba o bezpieczeństwo użytkownika. Każda z wysokociśnieniowych myjek produkowanych przez Nilfisk wyposażona jest w dwa systemy - DuoMotor i AntiCalc. Pierwszy odpowiada za rozdzielenie zasilania pompy i podgrzewania kotła.
Drugi wspomaga ochronę wężownicy kotła, zapobiegając osadzaniu się wapnia na jej ściankach. Oprócz komfortu i wydajności producent urządzeń stawia także na ekologię. Myjki ciśnieniowe Nilfisk wyposażone są w optymalizujący pracę kotła system EcoMode, dzięki któremu znacząco spada zużycie paliwa. Podczas czyszczenia gorącą wodą często nie trzeba używać szkodliwych dla środowiska detergentów. Co więcej, 90 proc. komponentów urządzenia podlega recyklingowi - to oznacza, że myjki dbają o czystość natury nawet po swojej technicznej śmierci. - Zwracamy uwagę na każdy najdrobniejszy szczegół techniczny - tłumaczy Dariusz Szczęśniak. I wylicza: - Schowek na akcesoria, obrotowy hak wspomagający nawijanie kabla elektrycznego, system opróżniania oleju bez konieczności rozbierania maszyny. Być może to drobiazgi, ale wyraźnie wpływające na komfort wykonywania pracy.
Wprowadzane właśnie do sprzedaży myjki są kolejną odsłoną asortymentu Nilfisk dostępnego na polskim rynku. Nowy produkt umacnia pozycję firmy jako eksperta od trudnych zabrudzeń.
Nilfisk to jeden z czołowych światowych producentów profesjonalnych maszyn czyszczących. Firma dostarcza innowacyjne produkty: odkurzacze, myjki wysokociśnieniowe, automaty szorująco- zbierające oraz maszyny komunalne do sprzątania i pielęgnacji terenów zewnętrznych znajdujące swoje zastosowanie w niemal każdej branży. Głównymi odbiorcami są: przemysł spożywczy, metalurgiczny, farmaceutyczny, chemiczny, transportowy, motoryzacyjny, rolnictwo, budownictwo, centra logistyczne oraz przedsiębiorstwa produkcyjne.
Firma Nilfisk – pierwotnie pod nazwą Fisker & Nielsen – powstała w 1906 r. w Danii, gdzie do dziś znajduje się jej główna siedziba. Spółki handlowe firmy zlokalizowane są w 45 krajach na świecie, a aż 10 zakładów produkcyjnych - w Europie, Ameryce i Azji. Dzięki silnej sieci dystrybucji Nilfisk wprowadza i sprzedaje swoje produkty w ponad 100 krajach. Firma zatrudnia w sumie ok. 5,6 tysiąca pracowników, w tym ponad 250 inżynierów pracujących nad innowacyjnością produktów oraz 700 techników.
Produkty Nilfisk na polskim rynku obecne są już od 26 lat. Szybki rozwój rynku maszyn czyszczących w Europie Środkowo-Wschodniej spowodował, że w 2003 r. firma otworzyła swoje przedstawicielstwo w Polsce. Obecnie na naszym rynku Nilfisk oferuje pięć marek swoich produktów: Nilfisk, Viper, Outdoor, IVS oraz Consumer. Firma współpracuje z ponad 120 dystrybutorami na terenie całego kraju. W Polsce znajduje się również sieć autoryzowanych serwisów. Dyrektorem zarządzającym polskiego oddziału Nilfisk Polska jest Ewa Klimont.