Zgłoszony przez ARR, w konkursie Komisji Europejskiej na najlepszy projekt w dziedzinie komunikacji o WPR, projekt „Zdrowy styl życia inwestycją w przyszłość” zrealizowany przez OT ARR w Opolu, został wybrany spośród wszystkich zgłoszeń do wąskiej grupy projektów wyróżnionych w kategorii komunikacja publiczna. Projekt ten zostanie zamieszczony w budowanej przez Komisję Europejską bazie danych przykładów najlepszych praktyk w dziedzinie komunikacji.
W dniu 10 grudnia w Brukseli odbyła się uroczystość podsumowująca całoroczną kampanię informacyjną „WPR 50 lat” prowadzoną przez Komisję Europejską i państwa członkowskie w kontekście obchodzonego jubileuszu Wspólnej Polityki Rolnej. Podczas uroczystości dokonano ewaluacji całej kampanii oraz podkreślono duże zaangażowanie w działania w ramach kampanii prowadzonych przez państwa członkowskie. Przeprowadzono trzy warsztaty tematyczne, w ramach których dyskutowano m.in. o problematyce związanej ze strategiami konstruowania skutecznego przekazu, problemami i wyzwaniami związanymi z budowaniem informacji kształtującej zrozumienie i świadomość istoty problematyki rolnej i roli odgrywanej przez WPR.
Podczas spotkania dokonano także podsumowania ogłoszonego przez Komisję Europejską we wrześniu br. konkursu na najlepszy projekt w dziedzinie komunikacji o WPR. Projekty zgłaszane były w ramach czterech kategorii: komunikacja z interesariuszami, komunikacja publiczna, innowacyjna komunikacja, oraz projekty współfinansowane przez KE.
Pierwszą nagrodę w dziedzinie innowacyjna komunikacja zdobył projekt zgłoszony przez ARiMR, dotyczący promowania PROW z wykorzystaniem fabuły popularnego serialu telewizyjnego „Ranczo”.
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/