W dniach 27 maja - 3 czerwca 2016 r. w ramach realizacji działań promujących polskie artykuły spożywcze, Agencja Rynku Rolnego zorganizowała po raz pierwszy misję gospodarczą polskich przedsiębiorców do Iranu połączoną z wystąpieniem targowym podczas targów Agro Food Hospitality & Bevtech 2016.
Targi te odbywają się corocznie od 1994 roku. Równolegle organizowane są trzy imprezy wystawiennicze branży spożywczej: IRAN AGRO, IRAN FOOD & HOSPITALITY oraz IRAN BEVTECH.
Tegoroczna edycja Agro Food Hospitality & Bevtech 2016 zgromadziła ponad 40 tys. zwiedzających oraz 711 wystawców z 35 krajów świata.
Udział w targach spożywczych w Teheranie był okazją dla polskich przedsiębiorców, aby nawiązać kontakty handlowe z irańskim kontrahentami.
W misji gospodarczej uczestniczyli przedstawiciele 14 polskich firm reprezentujących branże:
- produkty mleczarskie,
- mleko w proszku,
- wyroby cukiernicze,
- napoje energetyczne,
- dania gotowe,
- produkty przemiału zbóż,
- kawa,
- maszyny rolnicze.
Polska oferta eksportowa prezentowana na stoisku targowym spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem irańskich przedsiębiorców.
W trakcie trwania misji przedstawiciele firm wzięli udział w rozmowach biznesowych prowadzonych w bezpośredniej formule B2B jak również w objeździe po punktach sprzedaży hurtowej i detalicznej (tzw. „Store Check”).
W dniu 30 maja br. Agencja Rynku Rolnego przy współpracy z Ambasadą RP w Teheranie zorganizowała „Wieczór Polski”, podczas którego goście mieli możliwość zapoznania się z ofertą polskich specjalności żywnościowych.
Jednocześnie należy podkreślić, iż rosnąca liczba uczestników targów Agro Food w Teheranie, jak również duża konkurencyjność wysokiej jakości polskich produktów spożywczych jest szansą dla polskich przedsiębiorców aby wejść na rynek irański.
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/