Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa od 18 maja będzie sukcesywnie otwierała swoje placówki dla rolników. W pierwszej kolejności będą to biura powiatowe i wybrane biura w oddziałach regionalnych. Rolnicy będą mogli wiec osobiście załatwić sprawy związane z rejestracją zwierząt, wnioskami inwestycyjnymi czy sprawy dotyczące działań premiowych.
W związku z wprowadzeniem w Polsce stanu epidemii, od 16 marca 2020 r. ograniczona została możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem w biurach powiatowych, oddziałach regionalnych i centrali ARiMR. Mimo wprowadzenia obostrzeń Agencja realizowała swoje zadania na bieżąco. Wdrażanie strategii cyfryzacji ARiMR (m. in. aplikację eWniosekPlus, portal IRZplus) nie tylko zapewniło realizację zadań w sytuacji kryzysowej, ale na co dzień znacznie skracało i skraca proces obsługi składanych wniosków o dopłaty bezpośrednie i obszarowe, a co za tym idzie przyspiesza wydanie decyzji i wypłatę wnioskowanego wsparcia. Po otwarciu biur w pierwszym etapie rolnicy będą mogli załatwić sprawy paszportów i zgłoszeń zwierzęcych, bo to sprawiało, w związku z obostrzeniami wywołanymi epidemią, największe trudności. Kolejnym etapem będzie możliwość uzyskania pomocy technicznej w biurach powiatowych przy wypełnianiu wniosków o dopłaty bezpośrednie i obszarowe. Utrzymana zostaje możliwość złożenia dokumentów za pośrednictwem wrzutni, które znajdują się przy placówkach ARiMR. O dalszych zmianach ARiMR będzie informowała na bieżąco.
Źródło: ARiMR
Źródło Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa http://www.arimr.gov.pl/