W rozmowach prowadzonych przez dziennikarza i miłośnika smacznego jedzenia – Pawła Lorocha, udział wzięli: prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego – Wiesław Różański, ambasadorowie akcji – Paweł Królikowski i Piotr Machalica, a także mistrzowie kuchni – Adam Michalski i Dariusz Zahorański.
„System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP daje konsumentom gwarancję – jakości, powtarzalności smaku, walorów smakowych i odżywczych, stuprocentowej zgodności wyrobu z etykietą. Producentom pozwala zaś z powodzeniem utrzymać się na trudnym wewnętrznym i europejskim rynku” – zapewniał w trakcie spotkania prezes UPEMI Wiesław Różański.
Kampania „Jakość jest sztuką – spotkania z QAFP” jest kontynuacją działań UPEMI pod hasłem „Moje wielkie zdrowe grillowanie – Paweł Królikowski rekomenduje” oraz „Piotr i Paweł, czyli QAFP na święta i od święta”. Jej celem jest utrwalenie wśród konsumentów znaku QAFP, poinformowanie o walorach zdrowotnych i smakowych produktów oznaczonych tym znakiem. W ramach akcji przewidziane są liczne spotkania z konsumentami, udział w zagranicznych targach, a także działania medialne. Ambasadorami kampanii ponownie zostali znani i cenieni aktorzy - Piotr Machalica i Paweł Królikowski.
„W wielu sklepach w całej Polsce dostępne są produkty z oznaczeniem systemu QAFP. Śmiało możemy się nimi chwalić w Europie i świecie. Ten znak jasno pokazuje nam, co jest naprawdę dobre!” – poinformował Paweł Królikowski, aktor znany między innymi z roli Kusego w serialu „Ranczo”.
Drugi z ambasadorów – Piotr Machalica, koneser i smakosz dobrego jedzenia, potwierdził, że „wyroby ze znakiem QAFP nie są najtańsze, ale lepiej kupić mniej produktu wysokiej jakości, niż nabyć duże ilości żywności, która następnie zostanie wyrzucona.”
Obaj ambasadorowie z przekonaniem informowali gości konferencji, iż wyroby z oznaczeniem QAFP nawiązują do wspaniałych smaków z dzieciństwa, do tradycyjnych metod wytwarzania wędlin.
O walorach odżywczych i smakowych mięsa opowiadali także Mistrzowie Kuchni QAFP – Adam Michalski i Dariusz Zahorański. Wyroby ze znakiem QAFP w przekroju są jednakowej barwy różowo-czerwonej, są lekkie, sprężyste, lekko przerośnięte tłuszczem. Mogli się o tym przekonać wszyscy obecni na spotkaniu, uraczeni wspaniałymi karkówkami i polędwiczkami wyprodukowanymi w systemie.
„Produkty ze znakiem QAFP używane w kuchni są przejawem dążenia do doskonałości. Dzięki nim możemy zaskoczyć naszych klientów, podarować im to, co najlepsze” – przekonywał Mistrz Adam Michalski.
„Gotowanie to sztuka. Trzeba to robić z głową, ale także z sercem. Staramy się przekazywać naszym, uczniom, że w dzisiejszych trendach kulinarnych występują nie tylko słowa molekularny, nouvelle cuisine. Że podstawą jest słowo: jakość!”
Pomysłodawcą kampanii „Jakość jest sztuką – spotkania z QAFP” jest Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, która w 2009 roku opracowała System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP. Dotyczy on kulinarnego mięsa wieprzowego, mięsa z piersi kurczaka, indyka i gęsi, a także wędlin drobiowych i wieprzowo-wołowych. Akcja jest finansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.