We wtorek 19 kwietnia br. w Pekinie, Pani Dyrektor Agnieszka Maliszewska wygłosiła prezentację nt. polskiej i europejskiej branży mleczarskiej, podczas seminarium biznesowego na temat europejskich produktów rolno-spożywczych. Moderatorem seminarium był Pan Diego Canga Fano – Dyrektor w DG-AGRI ds. międzynarodowych stosunków dwustronnych.
Prezentacja ta była jedyną prezentacją na temat europejskiej branży mleczarskiej. W swoim wystąpieniu, Pani Dyrektor Maliszewska wielokrotnie podkreślała jakość polskich i europejskich produktów mleczarskich, czego dowodem są liczne certyfikaty jakości i bezpieczeństwa żywności, które spełniają zakłady mleczarskie. Ponadto w prezentacji przedstawiony został krótki opis polskiej branży mleczarskiej, głównych produktów i kierunków eksportowych.
Przed seminarium, delegacja biznesowa, towarzysząca Komisarzowi Hoganowi odwiedziła cztery chińskie sieci handlowe: m.in. Sanyuanqiao Best Collections, Carrefour, Metro oraz Jenny Lou. Była to okazja do zapoznania się ze specyfiką chińskich produktów mleczarskich m.in. preferencji konsumentów w kwestii opakowania.
Następnie, po seminarium biznesowym odbyła się prezentacja produktowa, połączona ze spotkaniami B2B. Pani Dyrektor Maliszewska miała okazję rozmawiać z przedstawicielami chińskich przedsiębiorstw, w tym sieci handlowych. Była to okazja do pozyskania wielu cennych kontaktów biznesowych, dotyczących zarówno kanału tradycyjnego jak i e-commerce, a także przekazania materiałów promocyjnych i ofert handlowych polskich przedsiębiorstw mleczarskich. Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem wśród przedstawicieli chińskiego biznesu, którzy mieli okazję zapoznać się z europejskimi produktami rolno-spożywczymi. Udział przedstawiciela PIM w misji jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.
W trakcie swojego wystąpienia, Komisarz Hogan podsumował wizytę w Chinach. Wyraził swoje zadowolenie z przeprowadzonych rozmów z chińskimi władzami. Celem misji wysokiego szczebla jest promocja europejskich produktów na chińskim rynku, która ma prowadzić do zintensyfikowania eksportu żywności do tego kraju oraz pogłębienia współpracy gospodarczej.
W dniu jutrzejszym (tj. 20 kwietnia br.) delegacja biznesowa, towarzysząca Komisarzowi Hoganowi będzie uczestniczyła w seminarium na temat rynku japońskiego z udziałem lokalnego biznesu w Tokio, a także w „Europejskim Tygodniu Restauracji”.
Źródło: Polska Izba Mleka