Pielgrzymi odwiedzający Polskę z okazji Światowych Dni Młodzieży mieli doskonałą okazję do spróbowania polskich hitów eksportowych: jabłek, marchewek, jogurtów truskawkowych, ekologicznych soków jabłkowych oraz kabanosów drobiowych. Degustacja prowadzona była w Pawilonie Polskim, w którym przygotowano blisko 100 ton żywności.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wraz z Agencją Rynku Rolnego zaprezentowało dorobek polskiego rolnictwa, jego nowoczesność i innowacyjność. W największym z namiotów stworzono interaktywną wystawę, na której pokazano filmy, animacje oraz plansze, z których pielgrzymi mogli zaczerpnąć wiedzę na temat naszych hitów eksportowych, tj. jabłek, marchwi, drobiu oraz nabiału. Dla entuzjastów gotowania zostały przygotowane przepisy na rosół, gzika i szarlotkę. Przed pawilonem wyrósł mini sad, zachęcający do chwili relaksu.
Kampania promocyjna dotycząca rolnictwa prowadzona była pod hasłem „Poland tastes good”. Celem kampanii było przedstawienie najlepszych polskich produktów oraz promocja Polski na arenie międzynarodowej. To jedno z działań mających na celu stworzenie silnej marki polskiego rolnictwa.
Podczas siedmiodniowej akcji promocyjnej wydano prawie 100 ton żywności, w tym:
- soki jabłkowe – 40 000 butelek;
- jabłka – 8 ton, czyli około 50 tysięcy sztuk;
- kabanosy drobiowe – 50 tysięcy opakowań ;
- marchewka – talarki - 50 tysięcy opakowań;
- jogurty truskawkowe – 50 tysięcy sztuk;
- woda mineralna – 50 tysięcy butelek.
Pielgrzymi odwiedzający Polskę byli zachwyceni multimedialną prezentacją naszego rolnictwa oraz wspaniałymi polskimi produktami. Zapewnili, że chętnie tu wrócą.
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/