W Poznaniu trwają targi POLAGRA, które stanowią największą i najważniejszą imprezę targowo wystawienniczą branży rolno-spożywczej w Polsce. Co roku wrześniowa POLAGRA stanowi wydarzenie podsumowujące kolejny sezon zbiorów w rolnictwie, ale w tym roku jest to także wyjątkowy moment dla Agencji Rynku Rolnego podsumowującej dwadzieścia pięć lat swojej służby. We wtorek 22 września Agencja prezentuje swój dorobek na konferencji „25 lat wspieramy sektor rolno-spożywczy” pod patronatem Wicepremiera i Ministra Gospodarki Pana Janusza Piechocińskiego oraz Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Pana Marka Sawickiego, podczas której przedstawiciele instytucji państwowych i eksperci rynkowi przedstawiają jaki wpływ na branżę rolną wywarło utworzenie, transformacja i funkcjonowanie ARR, będącej obecnie sprawną agencją płatniczą realizującą mechanizmy Wspólnej Polityki Rolnej UE. Partnerem międzynarodowym konferencji jest SIAL Group, a patronatem medialnym objęła ją Telewizja Polska i Polskie Radio.
ARR prezentuje także swoje działania na stumetrowym stoisku 51 w hali 6A, utrzymanym w barwach biało-czerwonych. Od lat działania informacyjne Agencji skupiają się nie tylko na oferowanych instrumentach wsparcia rynku rolnego, którym służą liczne spotkania z przedsiębiorcami na stoisku, ale obejmują również aktywną promocję polskiej kuchni . W tym celu odwiedzający mogą spróbować niezwykłych potraw i poznać sekrety ich przyrządzania, dzięki prowadzonym trzy razy dziennie pokazom kulinarnym. Agencja włączyła się również jako partner w organizację Kulinarnego Pucharu Polski, którego finał odbywa się w trakcie targów POLAGRA.
Odrębne stoisko ARR zlokalizowane w sektorze „Smaki regionów” już od soboty 19 września prezentuje zalety i możliwości produkcji żywności regionalnej i tradycyjnej certyfikowanej zgodnie z jednym z unijnych systemów oznaczeń: „Chroniona Nazwa Pochodzenia”, „Chronione Oznaczenie Geograficzne” i „Gwarantowana Tradycyjna Specjalność”. Stoisko obfituje w pokazy kulinarne, podczas których szefowie kuchni (w tym Grzegorz Łapanowski) tłumaczą, jak wykorzystać wyjątkowość tych wysokojakościowych produktów w kuchni.
Agencja od lat zachęca społeczeństwo do zmiany codziennej diety na obfitującą w warzywa i owoce, prowadząc liczne programy informacyjne i edukacyjne. Aby przekonać zwiedzających jak łatwo można zmienić nawyki żywieniowe wchodzący na teren targów POLAGRA przy głównym wejściu mogą skosztować Jabłek grójeckich (certyfikowanych unijnym oznaczeniem CHOG).
Zapraszamy do odwiedzin!
Patronat medialny: Telewizja Polska i Polskie Radio.
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/