W dniu 12 stycznia 2016 r., w restauracji zlokalizowanej na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się konferencja prasowa podsumowująca działania zrealizowane w ramach trzyletniej kampanii pt. „Trzy Znaki Smaku”, której celem było informowanie o wspólnotowym systemie ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych oraz promowanie polskich produktów spożywczych oznaczonych unijnymi znakami jakości: ChNP, ChOG i GTS. Kampania realizowana przez Agencję Rynku Rolnego, na wniosek Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi cieszyła się bardzo dużą popularnością zarówno wśród konsumentów, do których w głównej mierze była skierowana, ale również wśród producentów obecnych w systemie i aspirujących do jego przystąpienia.
Prelegenci obecni podczas konferencji, wśród których wymienić należy pana Dariusza Goszczyńskiego, Zastępcę Dyrektora Departamentu Rynków Rolnych w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, pana Witolda Wierzbińskiego, Dyrektora Biura Promocji Żywności w Agencji Rynku Rolnego oraz pana Dariusza Kuśnierza, Dyrektora Sopexa S.A. – Oddział w Polsce, czyli organizacji wdrażającej wszystkie działania zaplanowane w ramach przedmiotowej kampanii, podsumowali trzyletni okres realizacji programu oraz zaprezentowali wskaźniki jego efektywności i osiągnięcia założonych celów. Jednocześnie poruszyli temat dalszej współpracy z producentami żywności wysokiej jakości, oznakowanej jednym z trzech znaków jakości: ChNP, ChOG i GTS, jak również podziękowali za wkład i zaangażowanie wszystkich uczestniczących w kampanii osób. Ambasador kampanii, znany i ceniony kucharz - pan Grzegorz Łapanowski, również uczestniczący w konferencji, zaprezentował obecnych podczas spotkania certyfikowanych producentów polskich produktów z oznaczeniami ChNP, ChOG i GTS, w tym między innymi producentów: oleju rydzowego GTS, suski sechlońskiej ChOG, wielkopolskiego sera smażonego ChOG, fasoli wrzawskiej ChNP, miodów pitnych GTS oraz jabłek grójeckich ChOG, którzy nie tylko przedstawili swoje produkty oraz przeprowadzili ich degustacje, ale również opowiedzieli o swoich odczuciach dotyczących kampanii.
Licznie przybyli na konferencję dziennikarze oraz blogerzy kulinarni mieli zatem możliwość nie tylko wysłuchania danych podsumowujących kampanię pt. „Trzy Znaki Smaku”, ale również możliwość bezpośredniej interakcji z certyfikowanymi producentami i prezentowanymi przez nich produktami, które z racji tradycyjnego przygotowania bądź regionalnego pochodzenia cechują się wysoką jakością i niepowtarzalnością smaku.
Spotkanie zakończone zostało loterią, w której trzej wylosowani uczestnicy konferencji otrzymali zaproszenie do udziału w kolacji serwowanej przez znanych, polskich kucharzy, przygotowanej na bazie produktów objętych ww. kampanią informacyjną.
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/