„Indonezja 2016 – Informator dla polskich eksporterów i inwestorów” dostępny jest na stronie internetowej WPHI: https://indonesia.trade.gov.pl/pl/o-kraju/195637,indonezja-2016-informator-gospodarczy-dla-polskich-eksporterow-i-inwestorow.html
Jednocześnie informujemy, że w dniach 9-12 listopada 2016 r. w Dżakarcie będą miały miejsce międzynarodowe targi SIAL InterFOOD. Wystawa kierowana jest do firm z sektorów:
- żywność i napoje: wyroby gotowe do spożycia, mrożonki, półprodukty, produkty świeże, nabiał i produkty mleczne, pieczywo i wyroby cukiernicze, dodatki do żywności, zdrowa żywność, napoje alkoholowe;
- usługi i urządzenia dla hotelarstwa, wyposażenie kuchni, barów, kawiarni, restauracji.
Indonezyjski rynek rolno-spożywczy liczy 240 mln konsumentów lokalnych oraz ponad 8 milionów zagranicznych turystów rocznie. Około 50% populacji żyje na terenach zurbanizowanych, gdzie aktywni zawodowo są zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Związane z tym większe przychody, a jednocześnie ograniczony czas wolny powodują, iż coraz bardziej popularne stają się produkty przetworzone, gotowe do spożycia, tj.: mrożonki, przetwory owocowo-warzywne, napoje, słodycze, dania typu instant. Wzrasta również świadomość Indonezyjczyków dotycząca właściwej diety, (w szczególności dla dzieci), co sprawia, iż szanse na sprzedaż swoich wyrobów mają firmy oferujące produkty „zdrowe" i ekologiczne.
Postępująca industrializacja i dodatni przyrost naturalny Indonezji zwiększają popyt na produkty rolno-spożywcze (mięso głównie wołowe, tłuszcze, mleko i ser), oraz owoce i warzywa. Zwiększone zapotrzebowanie na niszowe produkty spożywcze mogą być też szansą dla polskich producentów słodyczy, przetworów owocowo-warzywnych, napojów i półproduktów (np. mleko w proszku, kazeina, wsady owocowe i inne).
Około 90% społeczeństwa Indonezji, stanowią muzułmanie, którzy pomimo zachodzących zmian kulturowych, w dalszym ciągu przywiązują dużą wagę do zgodności spożywanych i używanych przez nich produktów z zasadami Koranu. Większość gotowych produktów spożywczych, które znaleźć można na półkach indonezyjskich sklepów, posiada specjalne logo, potwierdzające wydanie certyfikatu Halal. W związku z powyższym, firmy polskie z sektora spożywczego zainteresowane wejściem na rynek indonezyjski, powinny sprawdzić możliwość uzyskania certyfikatu Halal, który w znaczący sposób może pomóc w pozytywnym odbiorze produktu na rynku indonezyjskim.
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Dżakarcie podczas w/w targów planuje organizację stoiska informacyjno-promocyjnego i w związku z tym oferuje zainteresowanym przedsiębiorcom m.in.:
- możliwość prowadzenia rozmów biznesowych na stoisku WPHI
- bezpłatną prezentację materiałów promocyjno-informacyjnych firm
- możliwość przetłumaczenia na język indonezyjski bazowych informacji nt. poszczególnych firm
W przypadku zainteresowania udziałem w targach oraz dodatkowych pytań prosimy o bezpośredni kontakt z Ambasadą RP w Dżakarcie: jakarta@trade.gov.pl
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/