W obecnym naborze, Komisji Europejskiej zależy przede wszystkim na przybliżeniu wariantów reformy WPR. Wsparcie mogą uzyskać projekty mające na celu zapewnienie lepszego społecznego zrozumienia WPR oraz pokazanie wkładu tej polityki w rozwój inteligentnego, zrównoważonego wzrostu gospodarczego, sprzyjającego włączeniu społecznemu zgodnie ze strategią „Europa 2020”. Priorytetowo będą również traktowane działania zwiększające świadomość na temat roli WPR w zapewnieniu zdrowej produkcji żywności wysokiej jakości, ochronę środowiska i rozwój obszarów wiejskich w UE, czy wzbudzające zainteresowanie opinii publicznej znaczeniem rolników, rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich dla społeczeństwa poprzez promowanie wielu ról rolnictwa.
Komisja będzie traktować priorytetowo nowatorskie i kreatywne projekty z dziedziny komunikacji społecznej, które będą miały zintegrowany charakter i znaczący zasięg. Podejmowane kampanie informacyjne powinny gromadzić różnych partnerów i obejmować kilka działań komunikacyjnych lub narzędzi takich jak m.in. produkcja i dystrybucja materiałów multimedialnych, audiowizualnych, drukowanych; tworzenie narzędzi internetowych i portali społecznościowych, wydarzenia medialne; konferencje, seminaria i warsztaty, wydarzenia typu „wieś w mieście”, które pomagają w wyjaśnianiu ludności miejskiej znaczenia rolnictwa, wydarzenia typu „otwarte drzwi” mające na celu informowanie obywateli o roli rolnictwa; wystawy i punkty informacyjne.
Wnioski należy składać bezpośrednio do Komisji Europejskiej. Termin mija 31 października 2012 roku.
Szczegółowe informacje można uzyskać na stronie Komisji Europejskiej.
Źródło
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
http://www.minrol.gov.pl/