W dniach 8-11 grudnia br. Agencja Rynku Rolnego organizowała misję handlową do Algierii. Celem wyjazdu była pomoc polskim przedsiębiorcom w poszukiwaniu nowych rynków zbytu dla produktów rolno-spożywczych objętych embargiem przez Federację Rosyjską. W misji udział wzięło 10 polskich firm oferujących na rynek algierski produkty mięsne i mleczarskie oraz świeże i przetworzone owoce.
Przy współpracy z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Algierze ARR zorganizowała m.in.:
1) Seminarium połączone z rozmowami B2B z algierskimi przedsiębiorcami. Udział w wydarzeniu wzięło blisko 80 algierskich przedsiębiorców oraz przedstawicieli instytucji biznesowych. Spotkanie zostało podzielone na dwie części – w pierwszej części Pani Agnieszka Rembisz, Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej ARR przedstawiła najsilniejsze punkty polskiego sektora rolno-spożywczego, zwracając uwagę na wysoką jakość polskiej oferty eksportowej oraz konkurencyjne ceny polskich towarów. W dalszej części spotkania Pan Maciej Kowalski, przedstawiciel ARR, przedstawił profile polskich firm wchodzących w skład misji, zapraszając wszystkich uczestników do rozpoczęcia bezpośrednich rozmów biznesowych. Rozmowy biznesowe cieszyły się dużym zainteresowaniem i stoliki polskich eksporterów były wręcz oblegane przez algierskich importerów.
2) Spotkania w sieciach handlowych i hurtowniach. Podczas pobytu w Algierii uczestnicy misji mieli okazję zapoznać się z ofertą miejscowych hipermarketów oraz odbyć bezpośrednie rozmowy handlowe z kierownictwem jednego ze sklepów wielkopowierzchniowych. Program misji obejmował ponadto wizytę na giełdzie owocowo-warzywnej oraz spotkania z hurtownikami specjalizującymi się w dystrybucji produktów spożywczych.
3) Spotkanie szkoleniowe z ekspertami od rynku algierskiego. Podczas spotkania w siedzibie WPHI w Algierze pracownicy Wydziału oraz zaproszeni eksperci od rynku algierskiego przedstawili uczestnikom misji praktyczne informacje dotyczące prowadzenia wymiany handlowej z Algierią, w tym wskazówki dotyczące kwestii logistycznych oraz rozliczania transakcji importowych.
Organizacja misji została bardzo wysoko oceniona przez polskich przedsiębiorców, którzy z uznaniem wypowiadali się na temat zaproponowanego programu oraz działań ARR i WPHI mających na celu zaproszenie tak wielu zagranicznych kontrahentów. Uczestnicy misji przekonali się o ogromnym potencjale rynku algierskiego i większość z nich zapowiedziała dalsze działania promocyjne na tym rynku, w tym udział w najbliższej edycji targów przemysłu spożywczego DJAZAGRO, które odbędą się w Algierze w dniach 20-23 kwietnia 2015 r. Organizacją misji handlowej oraz stoiska narodowego podczas tego wydarzenia będzie zajmować się Agencja Rynku Rolnego.
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/