72,4 proc. mieszkańców obszarów wiejskich korzystających z usług Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ocenia jej działalność dobrze i bardzo dobrze – wynika z badania „Polska Wieś i Rolnictwo 2021”.
Beneficjenci doceniają przede wszystkim w Agencji jakość obsługi - 75,5 proc. ocen dobrych i bardzo dobrych, godziny otwarcia jej placówek -75 proc. oraz kompetencje pracowników - 73,3 proc.
Pozytywnie oceniany jest także proces cyfryzacji obsługi spraw załatwianych w ARiMR. 82,8 proc. ankietowanych rolników uznało, że możliwość złożenia wniosku o płatności bezpośrednie przez aplikację eWniosekPlus jest dobrym rozwiązaniem. W 2020 r. twierdziło tak 74 proc. z nich. Wyniki te świadczą o coraz powszechniejszej na wsi wiedzy o internecie i coraz większej swobodzie poruszania się rolników w cyfrowej rzeczywistości.
Spośród stron internetowych państwowych instytucji rolniczych to portal ARiMR cieszy się największym zaufaniem i wskazywany jest jako główne źródło informacji o dostępnych programach wsparcia dla rolników i mieszkańców obszarów wiejskich.
„Polska Wieś i Rolnictwo” to cykliczne badanie ankietowe prowadzone od 2004 r. Jest ono źródłem wiedzy o opiniach i postawach Polaków wobec przemian społeczno-gospodarczych dokonujących się na obszarach wiejskich, ich ocen na temat działań państwa oraz jego instytucji podejmowanych na rzecz rolników i mieszkańców polskiej wsi. Najnowsza edycja badań została zrealizowana na reprezentatywnej próbie 2660 dorosłych mieszkańców obszarów wiejskich i miast w ostatnim kwartale 2021 r. przez Grupę BST na zlecenie: Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa i Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Źródło
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
http://www.arimr.gov.pl/