Umowa na realizację 3-letniej kampanii informacyjno-promocyjnej pt. „Trade Milk” została zawarta w dniu 1 lipca 2014 r., pomiędzy Agencją Rynku Rolnego a konsorcjum w składzie: Polska Izba Mleka (Lider) i Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka (Konsorcjant). Program ten skierowany jest na rynek chiński oraz rosyjski i dotyczy takich przetworów mlecznych jak: mleczka smakowe, mleko w proszku, jogurty i sery żółte dojrzewające.
Celem kampanii pt. „Trade Milk” jest przede wszystkim:
- wzmocnienie pozytywnego wizerunku przetworów mlecznych pochodzących z UE,
- zwiększenie udziału produktów objętych programem w wolumenie sprzedaży.
Kampania ma charakter informacyjno-promocyjny, a jej strategia zakłada podjęcie intensywnych działań promujących przetwory mleczne produkowane w UE, jako produkty wysokiej jakości, z gwarancją bezpieczeństwa i posiadające wartości odżywcze.
Grupy docelowe, do których kierowane są działania zaplanowane w ramach kampanii to:
- Odbiorcy pośredni: dystrybutorzy, przedstawiciele sieci handlowych, hurtownicy;
- Przedstawiciele mediów.
Działania w ramach programu obejmują m.in.:
- udział w imprezach targowych i organizację wydarzeń okołotargowych,
- emisję reklam w prasie,
- misje gospodarcze,
- prowadzenie biura prasowego.
Łączna wartość ww. kampanii wynosi 1 949 058,00 € netto i jest finansowana w 50% (tj. w kwocie 974 529,00 €) ze środków UE, a w 30% (tj. w kwocie 584 717,40 €) z budżetu krajowego. Pozostały 20% wkład własny (tj. kwota 389 811,60 €) pochodzi ze środków Funduszu Promocji Mleka.
Organizacją wdrażającą program, czyli organem wykonawczym jest konsorcjum w składzie: ECORYS Polska Sp. z o. o. (Lider), Polsko-Rosyjska Izba Przemysłowo-Handlowa (Konsorcjant) oraz „COOPERBRAS”-Elżbieta Godlewska (Konsorcjant).
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/