W trakcie „Dnia Polskiej Gospodarki” odbędzie się bezpłatna giełda kooperacyjna B2B z udziałem polskich firm i przedsiębiorców, którzy ponoszą koszty dojazdu na miejsce, zakwaterowania oraz wyżywienia. Zarząd targów zobowiązał się ze swojej strony udostępnić polskim uczestnikom giełdy B2B biorącym udział w targach jedynie 16 kwietnia możliwość zaprezentowania swoich usług i produktów po cenach promocyjnych i na korzystnych warunkach. PIHZ proponuje dodatkowo organizację promocji polskich produktów w „Dniu Polskiej Gospodarki”.
Międzynarodowe Targi Saarmesse odbywają się w Saarbrücken w dniach 13-21 kwietnia 2013r. Targi te dają możliwość dotarcia do konsumentów w Kraju Saary (Saarland), Nadrenii-Palatynacie (Rheinland-Pfalz) oraz zaprezentowania się klientom pozostałych krajów makroregionu SaarLorLux (Francja i Luksemburg). Razem jest to rynek o prawie 12 milionowym potencjale konsumentów.
Targi te są wiodącą imprezą konsumencką w regionie. Jest to innowacyjna platforma umożliwiająca nawiązanie nowych bezpośrednich kontaktów i kontraktów, jak i kooperacji oraz transferu wiedzy.
Cechą Saarmesse jest charakter handlowy targów umożliwiający bezpośrednią sprzedaż oferowanych produktów. Firmy uczestniczące w targach mają możliwość sprzedawania swoich produktów na stoiskach i jest to nawet bardzo pożądane oraz oczekiwane. Sprzedaż towaru na miejscu może też zrekompensować koszty uczestnictwa w tej imprezie. Prezentacja i sprzedaż sondażowa towarów pozwalają ponadto przetestować zainteresowanie Państwa produktami na tym rynku.
Tematyka targów obejmuje:
- Świat przysmaków i łakoci
- Świat ogrodu
- Świat dziecka
- Powrót do natury – jak mieć wspaniały kontakt z naturą poprzez produkty ekologiczne, naturalne (organic = BIO)
- Świat mody i urody
- Świat gospodarstwa domowego – pełna gama od mebli po usługi rzemieślnicze
- Świat wystroju wnętrz i dekoracji – wszystko, co upiększa nam życie.
Spośród produktów sektora spożywczego zdaniem PIHZ szanse powodzenia na tym rynku mają następujące artykuły spożywcze z Polski:
- słodycze i czekolady,
- przetwory owocowe i warzywne,
- gotowe dania narodowe (bigos, fasolka po bretońsku, flaczki, gołąbki, żur itp.),
- mrożonki( pyzy, uszka, kluski),
- zupy (gorący kubek),
- przyprawy paczkowane i gotowe (musztarda, majonez, itp.)
- specjały polskie jak: kisiel, budynie, galaretki, ciasta,
- soki i syropy,
- grzyby,
- alkohole,
- przetwory mięsne długoterminowe (pasztety, konserwy),
- nabiał,
- ryby słodkowodne i morskie, np. wędzone, świeże, przetwory,
- produkty BIO i EKO,
- dziczyzna,
- potrawy i produkty regionalne np. oscypki, krupnioki, sękacze.
Ważne jest, aby firmy planujące wejście na rynek i obsługę klientów z makroregionu Saarlorlux, miały odpowiedni potencjał i były nastawione na stałą współpracę. W związku z tym, iż na targach zalecana jest bezpośrednia sprzedaż, wszyscy wystawcy muszą spełniać wymogi sprzedaży na terenie Niemiec i UE.
Orientacyjne koszty wynajmu powierzchni wystawienniczej:
- 102 €/m² stoiska z jedną otwartą stroną (Reihenstand),
- 115 €/m² stoiska z dwiema otwartymi stronami (Eckstand),
- 125 €/m² stoiska z trzema otwartymi stronami (Kopfstand),
- 133 €/m² stoiska z czterema otwartymi stronami (Blockstand).
W przypadku wynajmu większych powierzchni przedstawicielstwo regionalne SaarLorLux PIHZ mogłoby negocjować u organizatorów korzystniejsze ceny. Sensowne byłoby również umieszczenie wszystkich zainteresowanych polskich firm w jednej hali, aby polska oferta była bardziej widoczna.
Zainteresowanych rynkiem niemieckim a także ościennymi (francuskim, luksemburskim) oraz udziałem w targach Saarmesse, prosimy o bezpośredni kontakt z przedstawicielami PIHZ (dane w załączniku poniżej).
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/