Fanex – polski producent sosów dla branży HoReCa, deklaruje że przy wytwarzaniu swoich produktów zamierza zrezygnować z użycia jaj pochodzących z chowu klatkowego do 2025 roku. Celem tego działania jest poprawa dobrostanu zwierząt hodowlanych, a także dalsze doskonalenie zrównoważonego łańcucha dostaw w firmie.
Fanex Sp. z o.o. już na etapie budowania strategii, uwzględnia interesy społeczne i ochronę środowiska, otwarcie informując klientów o swojej polityce. W związku z tym, odpowiadając na potrzeby i oczekiwania konsumentów, firma podjęła decyzję o rezygnacji z użycia do produkcji swoich wyrobów jaj pochodzących z chowu klatkowego i zastąpienia ich jajami z innych alternatywnych hodowli, do końca 2025 r.
Wycofywanie ze sprzedaży i używania jaj oznaczonych numerem „3” to globalny trend. Wiąże się głównie z rosnącą świadomością konsumentów i ich coraz większym oporem wobec praktyk przemysłowej hodowli zwierząt.
Z przeprowadzonych w lutym 2018 roku badań instytutu IBRIS wynika, że: 82,4% Polaków jest przeciwnych hodowaniu kur w klatkach, a 100 proc. Polaków w wieku 18-29 jest skłonnych zapłacić wyższą cenę za jajko pochodzące z chowu alternatywnego.
- Cieszymy się, że dołączamy do grona firm, które rezygnują z jaj z chowu klatkowego. Nasza decyzja jest podyktowana poprawą warunków życia zwierząt hodowlanych. Mamy nadzieję, że takie postępowanie nie zostanie niezauważone w naszej branży i jednocześnie da sygnał innym podmiotom, aby również przyłączyły się do tej globalnej inicjatywny – mówi Piotr Kubiczek, Dyrektor Handlowy w firmie Fanex.
Fanex Sp. z o.o. zajmuje się od 1988 roku produkcją: sosów, ketchupów, majonezów, musztard, dressingów, marynat, paluszków i innych przekąsek dla odbiorców gastronomicznych i detalicznych. Firma jest prywatną, rodzinną spółką z polskim kapitałem.
Produkcja firmy Fanex skupia się głównie na wyrobach zaspokajających potrzeby i wymagania szeroko pojętej gastronomii oraz sieci marketów detalicznych. Wykorzystuje naturalne surowce o najwyższych parametrach jakościowych. W ofercie posiada zarówno wyroby sygnowane własnym logo „Fanex” (to około 300 podstawowych receptur produktowych), jak i marki własne, tworzone na specjalne potrzeby Klientów.
Kluczowe produkty Fanexu zostały wielokrotnie wyróżnione i docenione przez konsumentów. Flagowe dla producenta: „Ketchup nr 7” oraz „Majonez wyborowy” od dwudziestu lat są sygnowane znakiem jakości "Q" zastrzeżonym na rzecz Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji, natomiast „Ketchup nr 7”, „Sos Tysiąca Wysp”, „Sos Gyros” oraz „Sos Meksykański” zostały wyróżnione znakiem „Poznaj Dobrą Żywność” przyznawanym przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Kontakt dla mediów: biuro_prasowe@fanex.pl