Blisko 400 przedstawicieli najważniejszych podmiotów skupionych wokół polskiego rynku żywności konwencjonalnej i ekologicznej wzięło udział w pierwszym Kongresie Rolnictwa i Żywności Ekologicznej ECO FOOD 360, którego organizatorem był Carrefour Polska. Sieć zgromadziła najistotniejsze środowisko, aby upowszechniać wiedzę na temat żywności ekologicznej w Polsce oraz promować rozwój polskiego rolnictwa ekologicznego. W ten sposób Carrefour realizuje jeden ze swoich celów biznesowych - demokratyzację żywności ekologicznej wśród polskich konsumentów.
Kongres ECO FOOD 360 to największy w Polsce międzynarodowy kongres kompleksowo podejmujący tematykę żywności i rolnictwa ekologicznego w naszym kraju. Wzięło w nim udział blisko 400 uczestników związanych z polskim i europejskim rynkiem żywności, a także ochroną zdrowia i środowiska naturalnego. Wśród gości i prelegentów kongresu znaleźli się m.in. przedstawiciele Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwa Środowiska, Ministerstwa Zdrowia oraz Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, jak również polskie i międzynarodowe środowisko naukowe z przedstawicielami Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Szeroko reprezentowane było środowisko polskich rolników konwencjonalnych i ekologicznych oraz producentów żywności, w tym dostawców Carrefour Polska. W Kongresie udział wzięły również liczne organizacje branżowe i pozarządowe związane z rolnictwem, produkcją żywności, społeczną odpowiedzialnością biznesu oraz ekologią, a także studenci oraz klienci i pracownicy Carrefour Polska.
Podczas Kongresu swoje prelekcje wygłosili liderzy opinii, decydenci oraz czołowi polscy i europejscy eksperci zajmujący się badaniem wpływu żywności ekologicznej na różne obszary życia i działalności człowieka. Kongres ECO FOOD 360 swoim wystąpieniem otworzył Prezes Carrefour Polska, Christophe Rabatel, który przedstawił globalne wyzwania klimatyczne oraz wskazywał na konieczność transformacji żywieniowej całego łańcucha spożywczego i pilną potrzebę demokratyzacji produktów ekologicznych wśród konsumentów. Doradca Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Karol Krajewski, poinformował, że ministerstwo planuje wprowadzenie żywności ekologicznej do stołówkowego menu wybranych szkół i przedszkoli. Florent Guhl, dyrektor Francuskiej Agencji na rzecz Rozwoju i Promocji Rolnictwa Ekologicznego (Agence BIO), mówił o kondycji rynku żywności bio we Francji na tle innych krajów europejskich w ujęciu dynamiki ostatnich lat, głównych kanałów sprzedaży oraz najpopularniejszych kategorii produktowych. Flavio Paoletti z Włoch – starszy naukowiec z Centrum Badań Żywności i Żywienia przy Radzie ds. Badań i Ekonomii Rolnictwa w Rzymie, mówił o rozwiązaniach systemowych wdrożonych przez włoskie Ministerstwo Rolnictwa, które spowodowały trzycyfrowe wzrosty eksportu produkcji bio oraz pobudziły krajową konsumpcję produktów ekologicznych, co uczyniło Włochy potentatem nie tylko na europejskim, ale i na światowym rynku. Jostein Hertwig z Norwegii, zarządzający Międzynarodową Fundacją BERAS, wskazywał na pozytywne skutki środowiskowe rolnictwa regeneracyjnego i rolę konsumentów w ratowaniu klimatu na przykładzie regionu Morza Bałtyckiego. Birthe Linddal socjolog i futurolog z Danii, przedstawiła tezy dotyczące przyszłości jedzenia, wśród których najważniejszymi są zredukowanie lub wyeliminowanie spożywania mięsa i produktów odzwierzęcych ze względów klimatycznych, etycznych, zdrowotnych oraz dobrostanu zwierząt. Prof. dr hab. Ewa Rembiałkowska, wybitny polski ekspert ds. żywności ekologicznej ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, przedstawiła wyniki badań wskazujące, że żywność ekologiczna, ze względu na swój skład, może wpływać na lepszy stan zdrowia konsumentów, w tym redukować ryzyko zachowania na raka. Prof. dr hab. Piotr Skubała, ekspert ds. ekologii i ochrony środowiska z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, wspominał z kolei o pozytywnym wpływie rolnictwa ekologicznego na środowisko naturalne oraz rozbudowę różnorodności biologicznej terenów wiejskich.
Podczas Kongresu odbyło się blisko 30 eksperckich wystąpień z obszarów: rolnictwa i przetwórstwa żywności; logistyki, dystrybucji i zarządzania gospodarstwami rolnymi i przedsiębiorstwami; środowiska; stylu życia i odpowiedzialnego biznesu; zdrowia oraz działań związanych z reklamą i promocją żywności i rolnictwa ekologicznego. Ich celem była edukacja wszystkich środowisk na temat walorów żywności ekologicznej oraz jej wpływu na ekonomię, środowisko naturalne oraz zdrowie i życie człowieka, a także zachęcenie obecnych na sali rolników, producentów i przetwórców żywności, do rozpoczęcia lub rozwoju produkcji ekologicznej.
Patronat honorowy nad Kongresem objął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Rzeczypospolitej Polskiej oraz Rektor Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Patronami Kongresu zostali Krajowa Rada Izb Rolniczych, Centrum Doradztwa Rolniczego, Koalicja na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności BIO w Polsce, Polska Izba Żywności Ekologicznej, Kujawsko-Pomorskie Stowarzyszenie Producentów Ekologicznych EKOŁAN, Ekologiczny Uniwersytet Ludowy w Grzybowie, organizacje pozarządowe: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Kampania 17 Celów i Centrum UNEP-GRID Warszawa oraz Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie. Kongres otrzymał również wsparcie patronów medialnych, magazynów: Biokurier, Ekodostawcy oraz Handel, a także portali: Teraz-środowisko.pl, Dietetycy.org.pl, DoZdrowia.com.pl oraz Handel Extra.
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.